Show simple item record

TimeTravellerTM: entre la cultura popular y el posthumanismo;
TimeTravellerTM: entre a cultura popular e o posthumanismo

dc.creatorUraga Ramírez, Mario Ivánes
dc.date2023-07-01
dc.date.accessioned2024-11-19T13:08:47Z
dc.date.available2024-11-19T13:08:47Z
dc.identifierhttps://www.revistas.usach.cl/ojs/index.php/ideas/article/view/5834
dc.identifier10.35588/estudav.v0i38.5834
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/246042
dc.descriptionThis article analyzes the work of the Canadian digital artist Skawennati Tricia Fragnito, specifically the work TimeTravellerTM, in light of the Gramsci’s theory of Popular Culture and the Posthumanism ideas of Francesca Ferrando. Since TimeTravellerTM makes visible key moments of the Mohawk nation and other indigenous peoples, the first part of the article briefly explains the history of the Mohawk people, in order to understand Skawennati’s aims. Then, the TimeTravellerTM series of videos is analyzed to define the role that, in Gramscian terms, an artist like Skawennati plays before her nation. The final part problematizes certain elements of TimeTravellerTM, which seem to contradict the postcolonial interpretations made of Skawennati’s work.en
dc.descriptionAnalizaremos el trabajo de la artista digital canadiense Skawennati Tricia Fragnito, específicamente la obra TimeTravellerTM, a la luz de la teoría de la cultura popular de Antonio Gramsci y de las ideas del posthumanismo de Francesca Ferrando. Dado que TimeTravellerTM visibiliza momentos clave de la nación Mohawk y de otros pueblos indígenas, la primera parte del artículo explica de manera breve la historia de dicho pueblo, a fin de comprender las intenciones de Skawennati. Luego revisaremos la serie de videos que conforman TimeTravellerTM, con el objetivo de determinar cuál es el papel que, en términos gramscianos, desempeña una artista como Skawennati ante su nación. La parte final problematiza ciertos elementos de TimeTravellerTM que parecen contradecir las interpretaciones poscoloniales de ciertos autores respecto a la obra de Skawennati.es
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estudios Avanzados - Universidad de Santiago de Chilees
dc.relationhttps://www.revistas.usach.cl/ojs/index.php/ideas/article/view/5834/26004536
dc.rightsDerechos de autor 2023 Mario Iván Uraga Ramírezes
dc.sourceEstudios Avanzados; No. 38 (2023)en
dc.sourceEstudios Avanzados; Núm. 38 (2023)es
dc.sourceEstudios Avanzados; N.º 38 (2023)pt-PT
dc.source0718-5014
dc.subjectPueblos Indígenases
dc.subjectCultura Populares
dc.subjectPosthumanismoes
dc.subjectArte Digitales
dc.subjectColonialismoes
dc.subjectIndigenous Peopleen
dc.subjectPopular Cultureen
dc.subjectPosthumanismen
dc.subjectDigital Arten
dc.subjectColonialismen
dc.subjectPovos Indígenaspt-PT
dc.subjectCultura Popularpt-PT
dc.subjectPosthumanismopt-PT
dc.subjectArte Digitalpt-PT
dc.subjectColonialismopt-PT
dc.titleTimeTravellerTM: Between Popular Culture and Posthumanismen
dc.titleTimeTravellerTM: entre la cultura popular y el posthumanismoes
dc.titleTimeTravellerTM: entre a cultura popular e o posthumanismopt-PT
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record