Professional experiences of initial education’s male teachers in Latin America
Vivencias profesionales de docentes varones de educación inicial en América Latina
dc.creator | García-Gómez, Soledad | |
dc.date | 2023-12-28 | |
dc.date.accessioned | 2024-11-19T13:28:53Z | |
dc.date.available | 2024-11-19T13:28:53Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7449 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052023000400207 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/246150 | |
dc.description | This paper provides knowledge from several qualitative studies focused on the professional experiences of male teachers in the feminized field of early childhood education. A document review is carried out based on the selection of recent studies developed in various Latin American countries. Studies focused on the experiences of men already teachers. Papers content analysis has generated two broad categories into which the findings have been grouped. On the one hand, the contributions relating to the professional identity of male teachers are described and, on the other hand, those linked to the positions of the students’ families, with some reference to the institutional context. This topic should be made visible in order to be taken into account in vocational guidance activities and processes, in initial teacher education and in general education policies. | en-US |
dc.description | Este artículo ofrece aportaciones de diversas investigaciones cualitativas acerca de las experiencias profesionales de docentes varones en el ámbito feminizado de la educación para la primera infancia. Es un trabajo de revisión documental a partir de la selección de estudios recientes desarrollados en países de América Latina. Estudios centrados en las experiencias de varones que ya ejercen la profesión. El análisis de contenido de los textos ha generado dos amplias categorías en las que se han agrupado los hallazgos. De una parte, se describen las aportaciones relativas a la identidad profesional de los docentes varones y, de otra, las vinculadas a los posicionamientos de las familias del alumnado, con alguna referencia al ámbito institucional. Se reclama la necesidad de que esta temática sea visibilizada, para que se tenga en cuenta en labores de orientación vocacional, en la formación inicial del profesorado, así como en las políticas educativas a nivel general. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7449/8488 | |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 49 No. 3 (2023); 207-222 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 49 Núm. 3 (2023); 207-222 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.subject | identidad | es-ES |
dc.subject | género | es-ES |
dc.subject | método cualitativo | es-ES |
dc.subject | maestro | es-ES |
dc.subject | familia | es-ES |
dc.subject | Identity | en-US |
dc.subject | Gender | en-US |
dc.subject | Qualitative method | en-US |
dc.subject | Teacher | en-US |
dc.subject | Family | en-US |
dc.title | Professional experiences of initial education’s male teachers in Latin America | en-US |
dc.title | Vivencias profesionales de docentes varones de educación inicial en América Latina | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}