• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Study in adulthood: Perceptions of a motivational challenge

Estudiar en la adultez: Percepciones de un reto motivacional

Author
Cavallo-Bertelet, Lissette

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7455
10.4067/S0718-07052023000400327
Abstract
Education as a social right must be permanent, inclusive, participatory and motivating. Based on what has been stated, this study aims to determine if there is interest in adults in finishing their Basic Education studies, describing the reasons that influence the decision to participate in this learning process. This exploratory- descriptive qualitative research develops a semi-structured interview with 47 adults, including women and men between 30 and 80 years of age, belonging to central and upper sectors of the city of Viña del Mar, Chile. As a result, adults are interested in finishing their Basic Education studies. However, those who decide not to participate show reasons such as age, scarcity of economic resources, suffering from diseases associated with the elderly, insecurity, personal lack of interest and work performance, concluding on the importance of socio- emotional learning.
 
La educación como un derecho social debe ser permanente, inclusiva, participativa y motivante. A partir de lo planteado, este estudio tiene por objetivo determinar si existe interés en las personas adultas en terminar sus estudios de Educación Básica, describiendo los motivos que inciden en la decisión de participar de este proceso de aprendizaje. Esta investigación cualitativa de tipo exploratoria-descriptiva, desarrolla una entrevista semi- estructurada a 47 personas adultas, entre ellas mujeres y hombres entre 30 y 80 años de edad, pertenecientes a sectores centrales y altos de la ciudad de Viña del Mar, Chile. Como resultado, las personas adultas tienen interés en terminar sus estudios de Educación Básica. Sin embargo, quienes deciden no participar manifiestan motivos como la edad, la escasez de recursos económicos, el padecimiento de enfermedades asociadas a la tercera edad, la inseguridad, el desinterés personal y el desempeño laboral, concluyendo sobre la importancia del aprendizaje socioemocional.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB