Show simple item record

Políticas culturales, precariedad laboral y digitalización en las artes escénicas de Londres y Buenos Aires

dc.creatorDinardi, Cecilia
dc.creatorWortman, Ana
dc.creatorMuñoz-Hernández, Matías
dc.date2024-12-28
dc.date.accessioned2025-01-06T14:45:32Z
dc.date.available2025-01-06T14:45:32Z
dc.identifierhttps://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/73777
dc.identifier10.5354/0719-1529.2024.73777
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/247245
dc.descriptionIn this article we analyse independent workers’ experiences of the pandemic in the performing arts (music, theater, opera, dance and circus). Through qualitative research with 73 self-employed artists in London and Buenos Aires, we examine problems concerning working conditions, the relationship with new technologies, the future of the sector and the demands for post-pandemic cultural policies. The comparative perspective of the research allowed us to see that the precarious nature of cultural work was experienced, in many aspects, in a similar way in such different cities. However, while in the UK artists demanded greater financial support for freelancers, alongside work visas and regulations for streaming platforms; in Argentina, digital training and better access to digital infrastructure was needed, as well as greater logistical and financial support.en-US
dc.descriptionEn este artículo analizamos las experiencias de la pandemia de trabajadores/as independientes en las artes escénicas (música, teatro, ópera, danza y circo). A través de una investigación cualitativa con 73 artistas de Londres y de Buenos Aires, examinamos problemas en torno a las condiciones laborales, la relación con las nuevas tecnologías, el futuro del sector y las demandas para las políticas culturales postpandemia. La perspectiva comparativa de la investigación permitió ver que la naturaleza precaria del trabajo cultural se vivió, en muchos aspectos, de manera similar en ciudades tan diferentes. Sin embargo, mientras que en el Reino Unido se pedía mayor apoyo financiero para trabajadores/as freelancer, visas de trabajo y regulaciones de las plataformas de streaming; en Argentina se esperaba una capacitación artística y digital, a fin de mejorar el acceso a la infraestructura digital, junto a un mayor apoyo logístico y financiero. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Comunicación e Imagenes-ES
dc.relationhttps://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/73777/78437
dc.rightsDerechos de autor 2024 Cecilia Dinardi, Ana Wortman, Matías Muñoz Hernándezes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceComunicación y Medios; Vol. 33 No. 50 (2024): Temática General; 28-39en-US
dc.sourceComunicación y Medios; Vol. 33 Núm. 50 (2024): Temática General; 28-39es-ES
dc.source0719-1529
dc.source0716-3991
dc.subjectpolíticas culturaleses-ES
dc.subjectprecarización laborales-ES
dc.subjectartes escénicases-ES
dc.subjectdigitalizaciónes-ES
dc.subjectTrabajo culturales-ES
dc.subjectCultural policiesen-US
dc.subjectjob insecurityen-US
dc.subjectperforming artsen-US
dc.subjectdigitalizationen-US
dc.subjectCultural worken-US
dc.titleCultural policies, job insecurity and digitalisation in the performing arts of London and Buenos Airesen-US
dc.titlePolíticas culturales, precariedad laboral y digitalización en las artes escénicas de Londres y Buenos Aireses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record