• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Estado, Gobierno, Gestión Pública
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Estado, Gobierno, Gestión Pública
  • View Item

Social media in the public sector: comparative analysis of the adoption of Facebook in two Municipalities of Mexico City

Redes sociales digitales en el sector público: Análisis comparado de la adopción de Facebook en dos alcaldías de la Ciudad de México

Author
Ramos Alderete, José Luis

Full text
https://revistaeggp.uchile.cl/index.php/REGP/article/view/67455
10.5354/0717-8980.2024.67455
Abstract
  In the public sector, the use of social media has become widespread. The Open Government views them as a means with great potential to put its proposals into practice. Different investigations show that local governments tend to use social media in a limited way in relation to their potential to generate conversation with citizens, take into account what they express and address their demands. The objective of this research is to make a comparative analysis of the adoption of Facebook in two municipalities of Mexico City in order to offer concrete measurements on three dimensions of its interaction with citizens: 1) relationship/interaction 2) communication and 3) management/attention. The data analyzed allows us to notice that the use of social media is at a communication level with slow progress towards more interactive levels that promote citizen participation and better management of services.
 
En el sector público se ha generalizado el uso de redes sociales digitales (RSD). El Gobierno Abierto las visualiza como un medio con gran potencial para llevar a la práctica sus planteamientos. Diferentes investigaciones muestran que los gobiernos locales tienden a utilizar las RSD de forma limitada en relación a su potencial para generar conversación con los ciudadanos, tomar en cuenta lo que expresan y atender sus demandas. El objetivo de esta investigación es hacer un análisis comparado de la adopción de Facebook en dos alcaldías de la Ciudad de México a fin de ofrecer mediciones concretas sobre tres dimensiones de su interacción con los ciudadanos: 1) relación/interacción 2) comunicación y 3) gestión/atención. Los datos analizados permiten advertir que el uso de RSD se encuentra en un nivel comunicacional con lentos avances hacia niveles más interactivos que propicien participación ciudadana y una mejor gestión de servicios.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB