Civic Education in the Educational Market
La Formación Ciudadana en el Mercado Educativo
Author
Pereira-Mori, Oscar
Full text
https://revistaeggp.uchile.cl/index.php/REGP/article/view/7486210.5354/0717-8980.2024.74862
Abstract
Law N°21.911 aimed to transform the paradigm of citizenship education, broadening its objectives and requiring schools to develop civic education plans. Within the context of Chilean educational policy, this law protects educational freedom, enabling each educational project to devise its own plan. Through a case study, this article examines the differences in the education received by students as a result of freedom of education as a principle of educational policy in Chile. As detailed in the article, this issue affects state-run, subsidized private, and fully private schools that were investigated. La ley N°21.911 buscó cambiar el paradigma con el que se enseñaba ciudadanía, ampliando los objetivos y mandatando a las escuelas a construir planes de formación ciudadana. En el marco de la política educativa en Chile, esta ley resguarda la libertad de enseñanza permitiendo que cada proyecto educativo construya su propio plan. A través de un estudio de casos, este articulo observa las diferencias en la formación recibida por los estudiantes como consecuencia de la libertad de enseñanza como principio de la política educativa en Chile, cuestión que, como se detalla en el artículo, afecta a las escuelas de administración estatal, particular subvencionada y privada que fueron investigadas.