• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Concepción
  • Ciencia y Enfermería
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Concepción
  • Ciencia y Enfermería
  • View Item

THE EXPERIENCE OF FATHERS PARTICIPANTS OF HEALTH EDUCATION GROUP IN PRENATAL CARE

LA EXPERIENCIA DE PADRES PARTICIPANTES DE UN GRUPO DE EDUCACIÓN EN SALUD EN LA ATENCIÓN PRENATAL;
A EXPERIÊNCIA DE PAIS PARTICIPANTES DE UM GRUPO DE EDUCAÇÃO PARA SAÚDE NO PRÉ-NATAL

Author
Magnoni Reberte, Luciana

Komura Hoga, Luiza Akiko

Full text
https://revistas.udec.cl/index.php/cienciayenfermeria/article/view/9284
Abstract
The aim of this research was to describe the experience of fathers, participating in a health education group during prenatal care. An action research strategy was adopted to carry out the study and handle the group, at a University hospital, city of São Paulo, Brazil. The group was conformed by eight pregnant women and four husbands. From the individual interviews carried out with the husbands, fully recorded, transcribed and analyzed in an inductive and interpretive way, three descriptive categories emerged from the experience: a) The participation in the group permitted to share the experiences in a more intensive way, b) the participation in the group permitted a better understanding of the pregnant woman and promoted the quality of support offered to her, c) the knowledge and the development of body techniques promoted the integration of the couples and among the participants of the group. The fathers´ active participation in the educational activities carried out in prenatal care should be encouraged to produce benefits for him and, consequently, to his family and the society.
 
Esta investigación tuvo el objetivo de describir la experiencia de padres que habían participado de un grupo de educación en salud realizado en la atención prenatal. El grupo fue desarrollado con empleo de la metodología de investigación-acción en el hospital Universitario de la ciudad de São Paulo, Brasil y tuvo la participación de ocho embarazadas y cuatro acompañantes. De las entrevistas individuales hechas con los maridos, las que fueron completamente grabadas, transcritas y analizadas de forma inductiva e interpretativa, surgieron tres categorías descriptivas: a) La participación en el grupo permitió compartir las experiencias de forma más intensa, b) la participación en el grupo permitió mejorar la comprensión de la mujer embarazada y promovió la calidad en el soporte ofrecido a ella, c) el aprendizaje y el desarrollo de las técnicas corporales promovió la integración entre las parejas y entre los participantes del grupo. La participación activa de los padres en las actividades educativas del cuidado prenatal debe ser incentivada, pues esta medida produce beneficios para él y, consecuentemente, a su familia y la sociedad.
 
Esta pesquisa teve o objetivo de descrever a experiência de pais que participaram em um grupo de educação para a saúde realizado na assistência pré-natal. O grupo foi desenvolvido mediante a estratégia da pesquisa-ação em um hospital Universitário da cidade de São Paulo, Brasil e contou com a participação de oito gestantes e quatro maridos. Das entrevistas individuais feitas com os maridos, integralmente gravadas, transcritas e analisadas de forma indutiva e interpretativa, emergiram três categorias descritivas: a) A participação no grupo permitiu compartilhar das experiências de forma mais intensa, b) a participação no grupo permitiu melhor compreensão da mulher grávida e promoveu a qualidade do suporte oferecido a ela, c) o aprendizado e o desenvolvimento das técnicas corporais promoveram a integração do casal e entre os participantes no grupo. A participação ativa do pai nas atividades educativas da assistência pré-natal deve ser incentivada porque este medida produz benefícios para ele e, conseqüentemente, para sua família e a sociedade.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Ethical evaluation of the diagnosis of diseases causing disability in prenatal life 

    Moya, Graciela. Acta Bioethica; Vol. 20 No. 1 (2014): Aspectos de Ética Clínica
  • ACTIONS PERFORMED BY THE NURSING TEAM IN PRENATAL CARE AT PRIMARY HEALTH CARE SETTING, CUIABÁ, BRAZIL 

    Henrique Duarte, Sebastião Junior; Villela Mamede, Marli. Ciencia y Enfermería; Vol. 19 No. 1 (2013); 117-129
  • REASONS THAT TAKE PREGNAT WOMEN TO MAKE PRENATAL: A SOCIAL REPRESENTATION’S STUDY 

    Henrique Duarte, Sebastião Junior. Ciencia y Enfermería; Vol. 18 No. 2 (2012); 75-82
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB