Show simple item record

EVALUACIÓN DE LA TECNOLOGÍA EDUCATIVA DIGITAL EN EL PROGRAMA “FALL TIPS BRASIL” PARA LA PREVENCIÓN DE CAÍDAS;
AVALIAÇÃO DE TECNOLOGIA EDUCACIONAL DIGITAL SOBRE O PROGRAMA FALL TIPS BRASIL DE PREVENÇÃO DE QUEDAS

dc.creatorZanesco, Camila
dc.creatorPrizybicien-De-Medeiros, Adeli Regina
dc.creatorPinto-Gariba-De-Andrade, Ingrid Marcela
dc.creatorSchleder Goncalves-Kobus, Alexandre
dc.creatorSchleder, Luciana
dc.date2023-12-28
dc.date.accessioned2025-03-12T15:22:38Z
dc.date.available2025-03-12T15:22:38Z
dc.identifierhttps://revistas.udec.cl/index.php/cienciayenfermeria/article/view/10950
dc.identifier10.29393/CE29-30ATCL50030
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/249360
dc.descriptionObjective: To develop and evaluate a digital educational technology (ET) on fall prevention to be used by healthprofessionals during the implementation of the Fall TIPS program in Brazil. Material and Method: Applied research and technological development, including the planning, development and evaluation stages of a webbased educational technology on fall prevention to be used in the implementation of the Fall TIPS program in Brazil. The study was conducted from 2020 to 2022 in a co-production format and included infographics, podcasts and videos for each of the stakeholders involved in the program. Results: The evaluation consisted of 19 questions regarding appearance and goals and was answered by a group of 14 nurse leaders from a hospital in the South of Brazil, using an instrument that achieved an overall content validation index of 0.85. Conclusions: The ET aims to improve fall prevention by promoting adherence to the Fall TIPS program in Brazilian hospitals.en-US
dc.descriptionObjetivo: Desarrollar y evaluar una tecnología educativa digital (ET) sobre prevención de caídas para uso de los profesionales de la salud durante la implementación del programa Fall TIPS en Brasil. Material y Método: Investigación aplicada y desarrollo de tecnología, incluidas las etapas de planificación, desarrollo y evaluación de una tecnología educativa basada en la web sobre prevención de caídas, para ser utilizada en la implementación del programa FALL TIPS en Brasil. Se realizó entre 2020 y 2022 en la modalidad de coproducción e incluyó infografías, podcasts y videos para cada uno de los actores involucrados en el programa. Resultados: La evaluación incluyó 19 preguntas sobre apariencia y objetivos, y fue respondida por un grupo de 14 enfermeros líderes de un hospital del sur de Brasil, utilizando un instrumento que alcanzó un índice de validación de contenido general de 0,85. Conclusiones: La ET tiene como objetivo mejorar la prevención de caídas fomentando la adherencia al programa Fall TIPS en los hospitales brasileños.es-ES
dc.descriptionObjetivo: Desenvolver e avaliar uma tecnologia educacional (TE) digital sobre prevenção de quedas para usopor profissionais de saúde durante a implantação do programa Fall TIPS no Brasil. Material e Método: Pesquisaaplicada e de desenvolvimento tecnológico, incluindo as etapas de planejamento, desenvolvimento e avaliação de uma tecnologia educacional baseada na web, sobre prevenção de quedas, a ser utilizada na implementação do programa Fall TIPS no Brasil. A pesquisa foi realizada entre 2020 e 2022 na modalidade de co-produção e incluiu infográficos, podcasts e vídeos para cada um dos stakeholders envolvidos no programa. Resultados: A avaliação consistiu em 19 questões sobre aparência e objetivos e foi respondida por um grupo de 14 enfermeiroslíderes de um hospital do sul do Brasil, por meio de um instrumento que atingiu um índice geral de validação de conteúdo de 0,85. Conclusões: A TE visa melhorar a prevenção de quedas estimulando a adesão ao programa FALL TIPS em hospitais brasileiros.pt-BR
dc.formatapplication/pdf
dc.languagepor
dc.publisherFacultad de Enfermería - Universidad de Concepción.es-ES
dc.relationhttps://revistas.udec.cl/index.php/cienciayenfermeria/article/view/10950/10663
dc.relationhttps://revistas.udec.cl/index.php/cienciayenfermeria/article/view/10950/10819
dc.rightsDerechos de autor 2023 Camila Zanesco, Adeli Regina Prizynicien-De-Medeiros, Ingrid Marcela Pinto-Gariba-De-Andrade, Alexandre Schleder Goncalves-Kobus, Luciana Schlederes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0es-ES
dc.sourceCiencia y Enfermería; Vol. 29 (2023)en-US
dc.sourceCiencia y Enfermería; Vol. 29 (2023)es-ES
dc.sourceCiencia y Enfermería; v. 29 (2023)pt-BR
dc.source0717-9553
dc.subjectPrevenção de quedaspt-BR
dc.subjectTecnologia educacionalpt-BR
dc.subjectInformática em Enfermagempt-BR
dc.subjectPrevención de Caídases-ES
dc.subjectTecnología Educativaes-ES
dc.subjectInformática de Enfermeríaes-ES
dc.subjectFall Preventionen-US
dc.subjectEducational Technologyen-US
dc.subjectNursing Informaticsen-US
dc.titleEVALUATION OF DIGITAL EDUCATIONAL TECHNOLOGY IN THE PROGRAM “FALL TIPS BRASIL” FOR THE PREVENTION OF FALLSen-US
dc.titleEVALUACIÓN DE LA TECNOLOGÍA EDUCATIVA DIGITAL EN EL PROGRAMA “FALL TIPS BRASIL” PARA LA PREVENCIÓN DE CAÍDASes-ES
dc.titleAVALIAÇÃO DE TECNOLOGIA EDUCACIONAL DIGITAL SOBRE O PROGRAMA FALL TIPS BRASIL DE PREVENÇÃO DE QUEDASpt-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeartículoses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record