Social educations in the twenty-first century
Las educaciones sociales en los albores del siglo XXI
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Nájera Martinez, Eusebio | |
dc.date | 2018-07-01 | |
dc.identifier | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/255 | |
dc.identifier | 10.32735/S0718-6568/2003-N6-255 | |
dc.description | The article covers the configuration of changes in education -the "access key" to the twenty-first century- in our society, positing a tension between a conservative tendency to the re-institutionalization of the system, with reforms that seek to adapt the teaching processes to the requirements of technological modernization, and the manifestation of a new educational dynamics, which poses significant challenges around cultural transformations and the creation of a new imagery of shared life. After going through social education in Chile, postulates as the task of social pedagogy to facilitate the creation and development of this new educational thinking. | en-US |
dc.description | El artículo recorre la configuración de los cambios de la educación - la “clave de acceso” al siglo XXI- en nuestra sociedad, postulando una tensión entre una tendencia conservadora a la re-institucionalización del sistema -con reformas que buscan adecuar los procesos de enseñanza a los requerimientos de la modernización tecnológica- y la manifestación de una dinámica educativa nueva, que plantea grandes desafíos en torno a las transformaciones culturales y la creación de nuevos imaginarios de vida compartida. Tras recorrer la educación social en Chile, plantea como tarea de la pedagogía social facilitar la elaboración y desarrollo de este nuevo pensamiento educativo. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad de los Lagos | es-ES |
dc.relation | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/255/422 | |
dc.relation | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/255/423 | |
dc.rights | Copyright (c) 2018 Polis Revista Latinoamericana | es-ES |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
dc.source | Polis (Santiago); Núm. 6 (2003): Utopías y sueños colectivos | en-US |
dc.source | Polis (Santiago); Núm. 6 (2003): Utopías y sueños colectivos | es-ES |
dc.source | Polis (Santiago); Núm. 6 (2003): Utopías y sueños colectivos | pt-BR |
dc.source | 0718-6568 | |
dc.source | 0717-6554 | |
dc.subject | education; social education; technological modernization; cultural transformations | en-US |
dc.subject | educación; educación social; modernización tecnológica; transformaciones culturales | es-ES |
dc.title | Social educations in the twenty-first century | en-US |
dc.title | Las educaciones sociales en los albores del siglo XXI | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Polis: Revista Latinoamericana
[0-9]{4}