Show simple item record

AGRESIÓN Y VIOLENCIA EN LA ESCUELA COMO FACTOR DE RIESGO DEL APRENDIZAJE ESCOLAR

dc.creatorCid H., Patricia
dc.creatorDíaz M., Alejandro
dc.creatorPérez, Maria Victoria
dc.creatorTorruella P., Matilde
dc.creatorValderrama A., Milady
dc.date2008-06-05
dc.date.accessioned2025-05-07T20:47:46Z
dc.date.available2025-05-07T20:47:46Z
dc.identifierhttps://revistas.udec.cl/index.php/cienciayenfermeria/article/view/12823
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/252276
dc.descriptionA current problem and increasing health in the school community is the observed aggression and violence among students, being of such intensity that has led to adverse incidents in children and adolescents, such a difficulty in learning and school dropout, having this problem across various cultural and social contexts. This bibliographical revision has the objective to appreciate how the aggression and violence occurs among students,the factors that are involved in these events, as well as to indentify some interventios that have been carried out to prevent and treat these conducts and results. Within the factors that are related with the school aggression are: those of individual type, familiar, school activities and school atmosphere. The interventions made the parents responsibles, teachers and students in general, the results of these objectives has been positive.en-US
dc.descriptionUn problema actual y creciente de salud en la comunidad escolar es la agresión y violencia observada entre los estudiantes, siendo de tal intensidad que ha provocado incidentes negativos en niños y adolescentes, como dificultad en el aprendizaje y abandono escolar, observándose esta problemática transversalmente en diversos contextos culturales y sociales. Esta revisión bibliográfica tiene como objetivo apreciar como se da la agresión y violencia entre los escolares, los factores que están involucrados en estos eventos, así como también identificar algunas intervenciones que se han llevado a cabo para prevenir y tratar estas conductas, y los resultados obtenidos. Dentro de los factores que se relacionan con la agresión escolar están los de tipo individual, familiar, escolar y del ambiente. Las intervenciones realizadas han tenido como foco a los padres, profesores y/o alumnos(as), obteniéndose resultados positivos en aquellas con enfoque integral.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Enfermería - Universidad de Concepción.es-ES
dc.relationhttps://revistas.udec.cl/index.php/cienciayenfermeria/article/view/12823/11007
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0es-ES
dc.sourceCiencia y Enfermería; Vol. 14 No. 2 (2008)en-US
dc.sourceCiencia y Enfermería; Vol. 14 Núm. 2 (2008)es-ES
dc.sourceCiencia y Enfermería; v. 14 n. 2 (2008)pt-BR
dc.source0717-9553
dc.subjectAgresiónes-ES
dc.subjectviolenciaes-ES
dc.subjectriesgo escolares-ES
dc.subjectintervenciónes-ES
dc.subjectenfermeríaes-ES
dc.subjectAggressionen-US
dc.subjectviolenceen-US
dc.subjectscholar risken-US
dc.subjectinterventionsen-US
dc.subjectnursingen-US
dc.titleAGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL AS A RISK FACTOR OF SCHOOL EDUCATIONen-US
dc.titleAGRESIÓN Y VIOLENCIA EN LA ESCUELA COMO FACTOR DE RIESGO DEL APRENDIZAJE ESCOLARes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record