• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad del Bío-Bío
  • Horizontes Empresariales
  • View Item
  •   Home
  • Universidad del Bío-Bío
  • Horizontes Empresariales
  • View Item

20 years later: Return on marketing and its currency as a tool to evaluate future strategies

20 años después: Retorno sobre el marketing y su vigencia como herramienta para evaluar las estrategias del futuro

Author
Castillo-Alarcón, Rony

Full text
https://revistas.ubiobio.cl/index.php/HHEE/article/view/7004
10.22320/hem.v23i2.7004
Abstract
Contribuir con un análisis de las potencialidades del artículo seminal “Retorno sobre el Marketing: Usando el Patrimonio de Clientes para enfocar las Estrategias” en el aniversario N°20 de su publicación y brindar una guía sobre su refinamiento y gestión para medir el valor de vida de clientes y el desempeño de las firmas, en un entorno actual de alta competitividad y de creciente complejidad. A través de un ensayo basado en una revisión sistemática de la literatura con técnicas bibliométricas en Web of Science y Scopus, desde el 2004 a la fecha, en sus resultados se proponen oportunidades de mejora para los desafíos presentes de esta evaluación de desempeño desde el prisma del Marketing Science Institute para el 2024.
 
To contribute with an analysis of the potential of the seminal article “Return on Marketing: Using Customer Assets to Focus Strategies” on the 20th anniversary of its publication and provide guidance on its refinement and management to measure customer lifetime value and firm performance in today's highly competitive and increasingly complex environment. Through an essay based on a systematic review of the literature with bibliometric techniques in Web of Science and Scopus, from 2004 to date, its results propose improvement opportunities for the current challenges of this performance evaluation from the prism of the Marketing Science Institute for 2024.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Gerentes de marketing: nivel de responsabilidad en sus funciones 

    Lozada-Contreras, Frank; Pontificia Universidad Católica de Puerto Rico. Revista Academia & Negocios; Vol 6, No 1 (2020); 57-70
  • Chief Marketing Officers: level of responsibility in their functions 

    Lozada-Contreras, Frank. RAN - Revista Academia & Negocios; Vol. 6 No. 1 (2020); 57-70
  • Análisis de la oferta gastronómica, una perspectiva comercial a través del marketing de servicios: caso sector la Rumipamba, Ecuador 

    Salazar Duque, Diego; Burbano Argoti, Camila. Revista Interamericana de Ambiente y Turismo - RIAT; Vol. 13, Núm. 1 (2017): Revista Interamericana de Ambiente y Turismo; 2-14
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB