• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Talca
  • Neuma: Revista de Música y Docencia Musical
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Talca
  • Neuma: Revista de Música y Docencia Musical
  • View Item

Educational use of ICTS in the context of online education. A retrospective look by music teachers in Chile

Uso educativo de TIC en el contexto de educación online. Una mirada retrospectiva por parte de docentes de música en Chile

Author
Jorquera Rossel, Raúl Alberto

Rojas Godoy, Rocío Macarena

Full text
https://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/255
10.4067/S0719-53892023000100113
Abstract
The results of a study aimed at analyzing the position of music teachers in Chile regarding the educational use of ICTs are presented, from a retrospective perspective on the educational context experienced in the years 2020 and 2021. Through an online survey and two focus groups, a perception is observed that, even without significant experiences in the educational inclusion of ICTs in their initial teacher training, they were able to face this context well, valuing ICTs as a complementary resource in the achievement of learning by their students, and also recognizing the need to improve and facilitate access to ongoing training in the field of digital teaching competencies.
 
Se presentan los resultados de un estudio orientado a analizar la posición de docentes de música en Chile frente al uso educativo de TIC desde una mirada retrospectiva al contexto educativo experimentado en los años 2020 y 2021. A través de una encuesta online y de dos grupos focales se observa una percepción de que, aún sin contar con experiencias significativas en la inclusión educativa de TIC en su formación inicial docente, pudieron enfrentar de buena manera dicho contexto, valorando las TIC como un recurso complementario en el logro de aprendizajes por parte de sus estudiantes y, además, de la necesidad de mejorar y facilitar el acceso a una formación continua en el ámbito de las competencias digitales docentes.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB