Show simple item record

La organización de la altura en la obra “Tres Preludios” del compositor Pablo Cetta

dc.creatorMolerio Rosa, Arleti
dc.date2024-02-08
dc.date.accessioned2025-05-29T13:24:47Z
dc.date.available2025-05-29T13:24:47Z
dc.identifierhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/263
dc.identifier10.4067/S0719-53892023000100037
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/253295
dc.descriptionContemporary musical production is described and analyzed in considerable texts referring to the analysis of compositional techniques, formal aspects and specific works, among some of the approaches. However, there is a considerable volume of productions yet to be analyzed and revealed. On the basis of this reflection, the present work aims to deepen in the compositional proposal of Pablo Cetta, internalizing in his work "Tres Preludios" as a model of study. Two sections are considered in the article: first, the conceptualization of his compositional techniques and, second, the analysis of the height in his work "Tres Preludios", where specific moments of the score are described. Theorizing about Pablo Cetta's work exceeds the purposes of this first work, the artistic density of his proposal displays heterogeneous possibilities of analysis, leaving still pending an integral work of his musical production.en-US
dc.descriptionLa producción musical contemporánea está descrita y analizada en considerables textos referidos al análisis de técnicas compositivas, aspectos formales y obras específicas, entre algunos de los enfoques. Sin embargo, existe un volumen considerable de producciones aún por analizar y revelar. Sobre la base de esta reflexión el presente trabajo tiene como objetivo profundizar en la propuesta compositiva de Pablo Cetta, interiorizando en su obra “Tres Preludios” como un modelo de estudio. En el artículo se consideran dos apartados: primero, la conceptualización de sus técnicas compositivas y, segundo, el análisis de la altura en su obra “Tres Preludios”, donde se describen momentos específicos de la partitura. Teorizar sobre la obra de Pablo Cetta supera los propósitos de este primer trabajo, la densidad artística de su propuesta despliega heterogéneas posibilidades de análisis, quedando aún pendiente un trabajo integral de su producción musical.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Talcaes-ES
dc.relationhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/263/228
dc.rightsDerechos de autor 2024 Neuma (Talca)es-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 1 (2023); 37-46en-US
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 1 (2023); 37-46es-ES
dc.source0719-5389
dc.source0718-7017
dc.subjectCompositional techniquesen-US
dc.subjectPablo Cettaen-US
dc.subjectTres Preludiosen-US
dc.subjectTécnicas compositivases-ES
dc.subjectPablo Cettaes-ES
dc.subjectTres Preludioses-ES
dc.titleThe organization of the height in the work “Three Preludes” by the composer Pablo Cettaen-US
dc.titleLa organización de la altura en la obra “Tres Preludios” del compositor Pablo Cettaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record