• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Los Lagos
  • Polis: Revista Latinoamericana
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Los Lagos
  • Polis: Revista Latinoamericana
  • View Item

Emergent and chaotic educative complexities

Complejidades educativas emergentes y caóticas;
Complexidades educativas emergentes e caóticas

Author
Calvo, Carlos

Full text
http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/673
10.32735/S0718-6568/2010-N25-673
Abstract
We make a distinction between school processes and educational processes. This enables us to understand the different characteristics, strengths and limitations of the previous processes. We think that failure in schools is mainly due to not realizing that educational processes normally flow in an easy and self organized manner. These educational processes are simple, but at the same time they are very complex. On the contrary, school processes (more superficial and difficult) disturb the teaching and learning processes.
 
Diferenciamos escuela y procesos escolares de educación y procesos educativos. Esto nos permite entender sus características, fortalezas y limitaciones. Argumentamos que el fracaso escolar en gran parte se debe al desconocimiento de que los procesos educativos tienden a fluir autoorganizándose de manera cada vez más simple y, paradojalmente, más compleja, a diferencia de los procesos escolares que se entrampan en superficialidades y complicaciones perturbando a la enseñanza e inhibiendo el aprendizaje.
 
Diferenciamos escola e processos escolares de educação e processos educativos. Isto nos permite entender suas características, fortalezas e limitações. Argumentamos que o fracasso escolar em grande parte se deve ao desconocimiento de que os processos educativos tendem a fluir autoorganizando-se de maneira a cada vez mais simple e, paradoxalmente, mais complexa, a diferença dos processos escolares que entrampan-se em superficialidades e complicações perturbando ao ensino e inhibiendo a aprendizagem.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB