Roots and Routes: the Applied Theatre Congress International Drama in Education Research Institute 2025
Raíces y Rutas: El Congreso de Teatro Aplicado International Drama in Education Research Institute 2025
Author
Villanueva, Catalina
González, Amparo
González, María Jesús
Carvallo, Isabel
Full text
https://revistateatro.uchile.cl/index.php/TR/article/view/8053810.5354/0719-6490.2025.80538
Abstract
The International Drama in Education Research Institute (IDIERI) is one of the leading global academic gatherings in the field of Applied
Theatre. In this note, we offer a general analysis of the eleventh edition of IDIERI, held in June 2025 in Vancouver, Canada, under the
title “Roots and Routes.” We had the opportunity to participate and present as Teatro a Pulso, a Chilean-based Applied Theatre in Health
group. Reviewing the conference program and our experiences attending various presentations, workshops, and panel discussions,
we identify key themes and some challenges that persist in this important event. El International Drama in Education Research Institute (IDIERI) es uno de los principales encuentros académicos del campo del Teatro
Aplicado a nivel mundial. En esta nota, ofrecemos un análisis general de la decimoprimera versión del IDIERI, realizada en junio de 2025
en Vancouver, Canadá, bajo el título de “Raíces y Rutas”, en la que tuvimos la oportunidad de participar y exponer como Teatro a Pulso,
agrupación de Teatro Aplicado en Salud basada en Chile. Revisando el programa del congreso y nuestras experiencias como asistentes
a diversas ponencias, talleres y paneles de discusión, identificamos temáticas centrales y algunos desafíos que persisten en este
relevante encuentro.
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Persistence of gender stereotypes in the media consumption habits of adolescents: drama for girls and humor for boys
Masanet, Maria-Jose; Universitat Pompeu Fabra. Cuadernos.info; núm. 39: Comunicación y Género; 39-53 -
Persistence of gender stereotypes in the media consumption habits of adolescents: drama for girls and humor for boys
Masanet, Maria-Jose. Cuadernos.info; No. 39 (2016): Dossier: Comunicación y género: viejos problemas, nuevos desafíos; 39-53 -
More than a historical drama:Dramatological commentary on Fuerte Bulnes (1955)by María Asunción Requena
Amaya González, Juan Pablo. Revista Sophia Austral; Núm. 24 (2019): Segundo Semestre 2019 (julio-diciembre); 45-62