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Analysis of the interactive, technical and narrative factors of Claudia Sheinbaum's TikTok

Análisis de los factores interactivos, técnicos y narrativos del TikTok de Claudia Sheinbaum

Author
Uruchurtu-Pestaño, Anna

León-Duarte, Gustavo

Full text
https://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/76487
10.5354/0719-1529.2025.76487
Abstract
This study aims to analyze the interactive, technical, and narrative characteristics of the videos shared by the official TikTok account of the winning candidate for the presidency of Mexico, to identify the political communication factors and strategies that contributed to her electoral success. Explore the argument that the success of certain factors in a digital political campaign is associated with the increase in followers and voters. A quantitative methodology was constructed and employed to examine the observed frequencies of the features of 325 published videos. The results show that, for the most part (76.6% N=249), the productions were starred by the candidate herself, with mainly political content (73.8% N=240), using music and text in 71.38% (N=232) and an average duration of 40 seconds. The study's findings suggest three key factors that influenced the success of Claudia Sheinbaum's TikTok political campaign.
 
Este estudio tiene como objetivo analizar las características interactivas, técnicas y narrativas de los videos compartidos por la cuenta oficial de TikTok de la candidata ganadora a la presidencia de México, para identificar los factores y estrategias de comunicación política que contribuyeron a su éxito electoral. Explora el argumento de que el éxito de determinados factores en una campaña política digital está asociado con el incremento de seguidores y votantes. Se construyó y empleó una metodología cuantitativa para examinar las frecuencias observadas de las características de 325 videos publicados. Los resultados muestran que, en su mayoría (76.6% N=249), las producciones estaban protagonizadas por la propia candidata, con contenido principalmente político (73.8% N=240), empleando música y texto en un 71.38% (N=232) y una media de duración de 40 segundos. Las conclusiones del estudio sugieren tres factores clave que influyeron en el éxito de la campaña política en TikTok de Claudia Sheinbaum.
 
Metadata
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