• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Comunicación y Medios
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Comunicación y Medios
  • View Item

Transforming entertainment: Including ads on Netflix series

Transformando el entretenimiento: la inserción de spots publicitarios en las series de Netflix

Author
Cortés-Quesada, Jose Antonio

Fernández-Gómez, Erika

Feijoó, Beatriz

Full text
https://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/77356
10.5354/0719-1529.2025.77356
Abstract
The insertion of traditional advertising in streaming content platforms has been a novelty in the audiovisual industry. Netflix was the pioneer in inserting spots among its content when it introduced a new subscription plan. This paper addresses that insertion, performing a content analysis of 205 spots among five of its series (Elite, Sex Education, El Cuerpo en Llamas, Once Piece and Virgin River) released in 2023. It is observed that the average duration of these spots is around 20 seconds, with advertising blocks that do not exceed one minute in length. On the other hand, although the insertion of commercials predominates at the beginning of the episode and not during it, and the viewer who binge watches without commercials is rewarded, the cuts in the narrative of the series are the main negative aspect of Netflix's plan with advertising, since they interrupt the story that is being developed with spots.
 
La inserción de la publicidad tradicional en las plataformas de contenido en streaming ha sido toda una novedad en la industria audiovisual digital. Este trabajo aborda cómo es esa inserción publicitaria, realizando un análisis de contenido de 205 spots entre cinco de sus series (Élite, Sex Education, El Cuerpo en Llamas, One Piece y Virgin River) estrenadas en 2023. Se observa que la duración media de estos spots ronda los 20 segundos, con bloques publicitarios que no superan el minuto de duración. Por otro lado, aunque predomina la inserción de anuncios al principio del episodio y no durante el mismo, y se premia al espectador que hace binge watching sin anuncios, los cortes en la narrativa de las series son el principal aspecto negativo del plan de Netflix con publicidad, ya que interrumpen la historia que se está desarrollando con spots. 
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB