• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Los Lagos
  • Polis: Revista Latinoamericana
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Los Lagos
  • Polis: Revista Latinoamericana
  • View Item

Kindergartens and active modifying environments

Los jardines infantiles y los ambientes activos modificantes;
As creches e os ambientes ativos modificadores

Author
López de Maturana, Silvia

Calvo, Carlos

Full text
http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/1009
10.32735/S0718-6568/2014-N37-1009
Abstract
The disposition to learn flows in preschool children, independently from the context; however, an active modifying environment nourishes and strengthens their tendency to learn; in contrast, it is inhibited in an accepting passive environment. They all and permanently tend to learn in a playful and chaotic way, for which they watch intently, rigorously systematize, experience demandingly, comparing features, contrasting and testing them, among many other operations. In an active modifying environment the educator's task flows in an intentional, meaningful and important way, helping modifying students structurally and cognitively, while in the passive accepting environment, it subordinates to distal determinants that cannot modify, which serves as an excuse for a work that does not promote an active and playful learning of each and all of its students.
 
La propensión a aprender fluye en los párvulos, independiente del contexto; sin embargo, un ambiente activo modificante nutre y fortalece su tendencia a aprender; en cambio, se inhibe en un ambiente pasivo aceptante. Todos y todas permanentemente tienden a aprender lúdica y caóticamente, para lo cual observan con atención, sistematizan con rigor, experimentan con exigencia, comparando características, contrastándolas y poniéndolas a prueba, entre muchas otras operaciones. En un ambiente activo modificante la tarea del educador fluye de manera intencional, significativa y trascendente, ayudando a modificar estructural y cognitivamente a los estudiantes, mientras que en el ambiente pasivo aceptante, se subordina a los determinantes distales que no puede modificar, que le sirven de excusa por un trabajo que no favorece el aprendizaje activo y lúdico de cada uno y todos sus educandos.
 
A propensão para aprender flui nas crianças, independente do contexto; no entanto, um ambiente ativo modificador nutre e fortalece a sua tendência para aprender; entretanto, é inibida no ambiente passivo aceitante. Todos e todas permanentemente tendem a aprender divertida e caóticamente para o qual assistem atentamente, sistematizam com rigorosamente, experimentam com exigência, checando características, contrastando e testando-as, entre outras operações. Em um ambiente ativo modificador a tarefa do educador flui de maneira intencional, significativa e relevante, ajudando a modificar estrutural e cognitivamente aos estudantes, enquanto que no ambiente passivo receptor, está sujeita aos determinantes distais que não pode modificar e que servem de desculpa para um trabalho que não promove a aprendizagem ativa e lúdica de cada um e de todos os alunos.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Globalizacion y proteccion ambiental. amenazas, tendencias y desafios del derecho internacional del medio ambiente 

    Jorge Bermudez Soto; Pontificia Universidad Católica de Valparaíso. Revista de Derecho de la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso; N° 25 (2004)
  • Las funciones de la contraloria general de la republica en materia de fiscalizacion ambiental con especial referencia a la toma de razon ambiental 

    Iris Vargas Delgado. Revista de Derecho de la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso; Vol 27, N° 1 (2006)
  • The environmental inspection, the evaluation of environmental impact, the environmental authorization and the environmental auditing 

    Antúnez Sánchez, Alcides. Derecho Público Iberoamericano; No 10 (2017); 161-199
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB