• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Los Lagos
  • Polis: Revista Latinoamericana
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Los Lagos
  • Polis: Revista Latinoamericana
  • View Item

Some aspects of complex education

Algunos aspectos de la educación compleja;
Alguns aspectos da educação complexa

Author
Espejo, Roberto

Full text
http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/675
10.32735/S0718-6568/2010-N25-675
Abstract
In this article we explore the idea of complexity in education starting from Edgar Morin’s critique about the over simplification of a phenomenon. In order to do so, we develop two domains that show us a way to expand our comprehension of complexity beyond its didactical aspects. In one case we consider the political component of education, taking as an example the American movement of “critical pedagogy”. On the other hand we consider the importance of the affective aspect in teaching, through the paradigm of “confluent education”.  
 
En este artículo exploramos la idea de la complejidad en educación a partir de la crítica de Edgar Morin de la hipersimplificación de un fenómeno. Para esto desarrollamos dos ámbitos que nos llevan más allá de una comprensión didáctica de la complejidad. En un caso consideramos la componente política de la educación, la cual ejemplificamos con el movimiento de la critical pedagogy americana. En otro caso consideramos la inclusión del aspecto afectivo en la enseñanza, a través del paradigma de la confluent education.
 
Neste artigo exploramos a ideia da complexidade em educação a partir da crítica de Edgar Morin da hipersimplificação de um fenómeno. Para isto desenvolvemos dois âmbitos que nos levam para além de um entendimento didáctico da complexidade. Num caso consideramos a componente política da educação, a qual ejemplificamos com o movimento da critical pedagogy americana. Em outro caso consideramos a inclusão do aspecto afectivo no ensino, através do paradigma da confluent education.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB