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Principles that support the regulation of the legal factors to determine the likelihood of confusion between trademarks

Principios que informan la regulación de los criterios legales para establecer el riesgo de confusión entre marcas

Author
Cornejo Guerrero, Carlos

Full text
http://arsboni.ubo.cl/index.php/arsbonietaequi/article/view/23
10.23854/07192568.2015111Cornejo49
Abstract
One of the fundamental issues within the discipline ofthe Trademark Law is the question of the criteria for determiningthe risk of confusion between such trademarks. The usefulness ofthe entire discipline of Trademark Law, its principles, concepts andinstitutions, the sophistication of its rules and its organic developmenthas, as ultimate and primary purpose, solving conflicts thatare presented in the commercial practice about possible confusionbetween marks already registered and those requested to register inthe case of trademark infringement. Legal, jurisprudential or doctrinalcriteria that establish the risk of confusion between marks,should not be applied mechanically, but must be adjusted to usein the specific case. This article seek to clarify and explain the principlesor premises from which part the formulation of the criteriaaccording to Peruvian legislation, to fairness aplication of them, andwill give a clean solution between trademarks conflicts.
 
Uno de los temas fundamentales dentro de la disciplina del Derecho de Marcas es el referido a los criterios para establecer el riesgo de confusión entre tales signos distintivos. La utilidad de toda la disciplina del Derecho de Marcas, sus principios, conceptos e instituciones, la sofisticación de sus reglas y su desarrollo orgánico tienen como propósito último y principal‌, el solucionar los conflictos que se presentan en la práctica mercantil sobre posible confusión entre marcas ya registradas y las que se solicitan a registro o en el supuesto de infracciones de marcas. Los criterios legales, jurisprudenciales o doctrinarios que establecen el riesgo de confusión entre marcas no deben ser aplicados mecánicamente, sino que hay que ajustar su utilización a las especificidades del caso concreto. En el presente artículo se busca esclarecer y explicar los principios o premisas de los que parte la formulación de dichos criterios según la normativa legal peruana, de modo que los criterios mencionados se apliquen con justeza y cumplan el objetivo de solucionar adecuadamente los conflictos entre marcas.
 
Metadata
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