• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Estado, Gobierno, Gestión Pública
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Estado, Gobierno, Gestión Pública
  • View Item

Twitter as an Instrument of Institutional Communication and Management of Urban Services in Mexico City: the case of @072cdmx

Twitter Como Instrumento de Comunicación Institucional y Gestión de Servicios Urbanos En La Ciudad De México: el Caso de @072cdmx;
;

Author
Lira Valencia, Abraham

Full text
https://revistaeggp.uchile.cl/index.php/REGP/article/view/48373
10.5354/0717-8980.2016.48373
Abstract
The immediacy, brevity and visibility from which Twitter operates are beneficial qualities to improve the institutional performance and channeling of citizen participation of electronic governments, linking institutional communication and public management into a single service path of attention. An example of this is the work of the Agencia de Gestión Urbana de la Ciudad de México with the account @072CDMX, which managed 32,909 requests for urban services in 2014. By September 2015, had reached an interaction of 550,000 published tweets and 64,400 followers. Differing to the digital marketing strategies used to gain influence, this paper recommends relevance as the mail goal of e-government accounts through networking. To establish the relevance of @072CDMX in their follower community, a content analysis of 881 tweets (compiled on November 16, 2015) has been perform.
 
La inmediatez, brevedad y visibilidad con las que opera Twitter son características óptimas para mejorar el rendimiento institucional y la canalización de participación ciudadana de los gobiernos electrónicos, al enlazar en una sola vía de atención la comunicación institucional y la gestión pública. Muestra de ello es el trabajo de la Agencia de Gestión Urbana de la Ciudad de México con la cuenta @072CDMX, que gestionó 32,909 solicitudes de servicios urbanos en 2014, mientras para septiembre de 2015 presentaba una interacción de 550,000 tuits publicados y 64,400 seguidores. A diferencia de las estrategias de marketing digital empleadas para obtener influencia, este trabajo propone la relevancia como objetivo de las cuentas de gobierno electrónico mediante el networking. Para establecer la relevancia de @072CDMX hacia la comunidad de seguidores se realizó un análisis de contenido de 881 tuits recopilados el 16 de noviembre de 2015.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB