• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Fonoaudiología
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Fonoaudiología
  • View Item

Narrative Discourse in preschool children with Specific Language Impairment and typically developing children

Discurso narrativo en preescolares con Trastorno Específico del Lenguaje y con desarrollo típico;
;

Author
Núñez G., Syndia

Granada A., Maribel

Cáceres Z., Francisca

Pomés C., María Pilar

Full text
https://revfono.uchile.cl/index.php/RCDF/article/view/47562
10.5354/0719-4692.2017.47562
Abstract
This study considered the analysis of the production and comprehension of narrative discourse by a group of preschool children in Talca, Chile. The main objective was to compare the production and comprehension of narrative discourse by preschool children with SLI and typically developing children. All children were assessed on both skills. The study adopted a descriptivecomparative design. The sample comprised 40 children: 20 children with SLI and 20 with TLD. After comparing both groups, results showed no significant differences on narrative discourse production. However, significant differences were found in narrative comprehension: children with TLD performed higher than children with SLI.
 
En esta investigación se realizó un análisis de la producción y comprensión del discurso en preescolares de la comuna de Talca, Séptima región de Chile. El objetivo fue comparar el desempeño en la producción y comprensión del discurso narrativo de pre escolares con Trastorno Específico de Lenguaje con el desempeño de preescolares que presentan desarrollo típico. Para ello, se evaluó a niñas y niños que se encontraban cursando primer nivel de transición en una escuela de lenguaje y párvulos de la comuna de Talca. Este estudio presenta un enfoque cuantitativo con un diseño descriptivo - explicativo. La muestra contó con 40 estudiantes, 20 con Trastorno específico del lenguaje y 20 con desarrollo típico. Al comparar ambos grupos, los resultados indican que no se aprecian diferencias significativas en la producción narrativa entre ambos grupos de niños, sin embargo, sí se presentan diferencias significativas en la comprensión del discurso, a favor de los niños con desarrollo típico de lenguaje.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB