Show simple item record

Comprensión de la pantomima en pacientes afásicos;
;

dc.creatorGonzález, Rafael
dc.creatorHelo, Andrea
dc.creatorToledo, Lilian
dc.creatorBevilacqua, Jorge
dc.creatorDonoso, Archibaldo
dc.date2006-08-01
dc.date.accessioned2019-04-15T13:38:55Z
dc.date.available2019-04-15T13:38:55Z
dc.identifierhttps://revfono.uchile.cl/index.php/RCDF/article/view/48361
dc.identifier10.5354/0719-4692.2006.48361
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/32033
dc.descriptionThe aphasics present an alteration in the pantomime recognition; However, the cause of it remains controversia!, there is discussion about the kind of it, it could be symbolic or praxic. This study compares the performance in the pantomime recognition screenig test (PECP) in a group aphasic and a group control, the kind of committed error and the variables that have influence are exa-mined in his performance. The results suggest that the aphasic yield the normal the significantly less than more frequent error in both groups is the one belonging to semantic relation. The variables that influence the performance of the aphasic are : Intellectual deterioration, severity of aphasia and anosognosia's presence. The study shows evidente that support a deficit in the symbolic component in order to explain a deficit in pantomime recognition in the aphasics.en-US
dc.descriptionLos afásicos presentan alteraciones en la comprensión de la pantomima, sin embargo, existe contro-versia sobre si su causa es de tipo simbólica o práxica. Este estudio compara el rendimiento en la Pauta Exploratoria de Comprensión de la Pantomima (PECP) en un grupo de afásicos y un grupo control, se analiza el tipo de error cometido y las variables que influyen en sus rendimientos. Los resultados indican que los afásicos rinden significativamente menos que los normales, el error más frecuente en ambos grupos es el de relación semántica. Las variables que influyen en el rendimiento son: deterioro intelectual, severidad de la afasia y presencia de anosognosia. El estudio muestra evidencia que apoya al déficit del componente simbólico para explicar el déficit en la comprensión de la pantomima en los afásicos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Medicina. Departamento de Fonoaudiologíaes-ES
dc.relationhttps://revfono.uchile.cl/index.php/RCDF/article/view/48361/50961
dc.sourceRevista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 7 Núm. 1 (2006): Agosto; 47-59es-ES
dc.source0719-4692
dc.source0717-4659
dc.titlePantomime comprehension in aphasics patientsen-US
dc.titleComprensión de la pantomima en pacientes afásicoses-ES
dc.titlefr-CA
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record