Show simple item record

Aprendizaje basado en problemas: un enfoque innovador en el currículo de fonoaudiología;
;

dc.creatorVillanueva, Pía
dc.date2006-08-01
dc.date.accessioned2019-04-15T13:39:02Z
dc.date.available2019-04-15T13:39:02Z
dc.identifierhttps://revfono.uchile.cl/index.php/RCDF/article/view/48362
dc.identifier10.5354/0719-4692.2006.48362
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/32057
dc.descriptionProblem-based learning (PBL) appeared 20 years ago how a response to the traditional system of lectures, or clinical cases. PBL is a powerful educational approach which is gaining in popularity in medical, health-related-and other disciplines. We pro vide an introduction to PBL, describe and evaluate its application in one communication disorders program (Division of Speech and Hearing Science, University of Hong Kong), and discuss practica! issues of Implementation. To the best of our knowledge, they are the only speech-language programme world-wide offering a "puye" PBL programme. We discuss the development of learning plan, presentation of independent work, evaluation of material to learning goals, the role of the tutor. Integration between objectives, problems and assessment are presented. We comment that PBL is a valuable teaching lear-ning approach for communication disorders, and the possibility of implement a similar model in our curricula.en-US
dc.descriptionEl aprendizaje basado en problemas (ABP) surgió hace 20 años como respuesta al sistema de educación basado en clases magistrales o en casos clínicos. El uso de ABP es cada vez más frecuente en la enseñanza de profesiones de la salud y otras disciplinas. Se realiza una introducción al Progra-ma de ABP, la descripción y evaluación de su aplicación en la División de Ciencia de la Audición y el Lenguaje de la Universidad de Hong Kong al currículo de pre grado de Fonoaudiología. Se discute el desarrollo y puesta en marcha del plan, importancia del trabajo independiente, rol del tutor, del gru-po y una integración entre objetivos, problemas y evaluaciones. Se comenta la utilidad del ABP y su eventual implementación en el programa de la Escuela de Fonoaudiología de la Universidad de Chilees-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Medicina. Departamento de Fonoaudiologíaes-ES
dc.relationhttps://revfono.uchile.cl/index.php/RCDF/article/view/48362/50960
dc.sourceRevista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 7 Núm. 1 (2006): Agosto; 63-75es-ES
dc.source0719-4692
dc.source0717-4659
dc.titleProblem based learning: an innovative approach in a speech, language and hearing science curriculaen-US
dc.titleAprendizaje basado en problemas: un enfoque innovador en el currículo de fonoaudiologíaes-ES
dc.titlefr-CA
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record