Show simple item record

Bordes, derivas y sueños: The Bartlett School of Architecture

dc.creatorBeros, Christian
dc.date2007-01-01
dc.date.accessioned2019-04-15T13:50:21Z
dc.date.available2019-04-15T13:50:21Z
dc.identifierhttps://dearquitectura.uchile.cl/index.php/RA/article/view/28222
dc.identifier10.5354/0719-5427.2007.28222
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/32958
dc.descriptionThe following article discusses the way architecture is taught and learned at The Bartlett School of Architecture. Alan Penn, the Director of the Virtual Reality Center and Alasdair Turner Director of the Mater in Advanced Architectural Computing are interviewed by the author. Then the author closes the article with a critical analysis of the way Architecture is taught in the Universidad de Chile.en-US
dc.descriptionEste artículo trata de indagar sobre la forma de enseñar y aprender a hacer arquitectura en The Bartlet, UCL, por medio de una entrevista realizada al profesor Alan Penn**, Director del ‘Virtual Reality Center’ y Alasdair Turner***, Director del Master en ‘Advance Architectural Computing’ en Londres, Julio 2006. Como conclusión, se propone una crítica al sistema de enseñanza actual en la Universidad de Chile en base a la comparación con el actual sistema en UCL.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Arquitectura y Urbanismoes-ES
dc.relationhttps://dearquitectura.uchile.cl/index.php/RA/article/view/28222/29921
dc.sourceRevista de Arquitectura; Vol. 13 Núm. 15 (2007): Arquitectura como acción docente; Pág. 22-26es-ES
dc.source0719-5427
dc.source0716-8772
dc.titleBorders, drifts and dreams: The Bartlett School of Architectureen-US
dc.titleBordes, derivas y sueños: The Bartlett School of Architecturees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record