LABORATORY OF INNOVATION AS SUPPORT FOR ENTREPRENEURIAL TRAINING STUDENTS OF ENGINEERING UNAP, PRACTICAL CASE CIRCULAR ECONOMY
LABORATORIO DE INNOVACIÓN COMO APOYO A LA FORMACION EMPRENDEDORA ESTUDIANTES DE INGENIERIA UNAP, CASO PRACTICO ECONOMIA CIRCULAR
dc.creator | Ayala Riquelme, Evadil | |
dc.creator | Llanos Ortiz, Marianela | |
dc.creator | Oyarzun Cristi, Ándres | |
dc.date | 2017-12-30 | |
dc.date.accessioned | 2019-04-15T14:24:00Z | |
dc.date.available | 2019-04-15T14:24:00Z | |
dc.identifier | https://revistas.userena.cl/index.php/ruta/article/view/987 | |
dc.identifier.uri | http://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/34140 | |
dc.description | The Innovation Laboratory is a space financed by the Regional Government, and operated by the Faculty of Engineering and Architecture of the Arturo Prat University, where entrepreneurs, companies and users will work together to develop innovative ideas. To develop these objectives, Tarapacá Labs has first-class equipment in terms of rapid prototyping (3D Printers, Laser and CNC Cutters). Tarapaca Labs led an innovation process based on a circular economy with first-year students of the Faculty of Engineering, a total of 170 young people, developed an intervention process with workshops and the culmination of an innovation fair to publicize their products, finally applied the Business Intentions and Values Questionnaire, prepared by S. Rueda, J. Moriano and F. Liñán, in 2015, to register elements of the applied intervention. | en-US |
dc.description | El Laboratorio de Innovación es un espacio financiado por el Gobierno Regional, y operado por la facultad de Ingeniería y Arquitectura de la Universidad Arturo Prat, donde emprendedores, empresas y usuarios trabajaran conjuntamente para desarrollar ideas innovadoras. Para desarrollar estos objetivos, Tarapacá Labs contará con equipamiento de primer nivel en materia de prototipeo rápido (Impresoras 3D, Cortadoras Laser y CNC). Tarapaca Labs guío un proceso de innovación basada en economía circular con estudiantes de primer año de la Facultad de Ingeniería, en total 170 jóvenes, desarrollaron un proceso de intervención con talleres y la culminación en una feria de innovación dando a conocer sus productos, finalmente se aplicó el instrumento Cuestionario de Intenciones y Valores Empresariales, elaborado por S. Rueda, J. Moriano y F. Liñán, en el año 2015, para registrar elementos de la intervención aplicada. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Departamento de Ciencias Económicas y Empresariales. Universidad de La Serena | es-ES |
dc.relation | https://revistas.userena.cl/index.php/ruta/article/view/987/1146 | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 | es-ES |
dc.source | Revista Universitaria Ruta; Vol. 19 Núm. 2 (2017); 48-57 | es-ES |
dc.source | Revista Universitaria Ruta; Vol 19 No 2 (2017); 48-57 | en-US |
dc.source | 0719-5990 | |
dc.source | 0717-1048 | |
dc.title | LABORATORY OF INNOVATION AS SUPPORT FOR ENTREPRENEURIAL TRAINING STUDENTS OF ENGINEERING UNAP, PRACTICAL CASE CIRCULAR ECONOMY | en-US |
dc.title | LABORATORIO DE INNOVACIÓN COMO APOYO A LA FORMACION EMPRENDEDORA ESTUDIANTES DE INGENIERIA UNAP, CASO PRACTICO ECONOMIA CIRCULAR | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Artículo revisado por pares | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Revista Universitaria Ruta
[0-9]{4}