Show simple item record

Production of the verisimilar-history. Cinema in the limits of historical consciousness;
;

dc.creatorAravena, Pablo
dc.date2012-01-01
dc.identifierhttps://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/24906
dc.identifier10.5354/rcm.v0i26.24906
dc.descriptionEn el presente texto se constatan algunas estrategias narrativas de lo que se puede denominar “cine posthistórico”: reducción de escala, apuesta por lo cotidiano, renuncia al registro épico y un cierto “antihumanismo”. Se postula que dicho cine deja sin pensar la contemporaneidad e imposibilita la producción de conciencia histórica.es-ES
dc.descriptionIn this paper some narrative strategies are identified of what may be termed "post-historical cinema": reduction of scale, partiality for everyday contexts, abandonment of the epic register and a sort of “antihumanism”. It is argued that such cinema fails to reflect upon contemporary reality and impedes the development of a historical consciousness.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Instituto de la Comunicación e Imagenes-ES
dc.relationhttps://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/24906/27995
dc.sourceComunicación y Medios; Núm. 26 (2012): Imagen, cultura y política; Pág. 31 - 36es-ES
dc.sourceComunicación y Medios; Núm. 26 (2012): Imagen, cultura y política; Pág. 31 - 36en-US
dc.source0719-1529
dc.source0716-3991
dc.titleLa producción del verosímil historia. El cine en los límites de la conciencia históricaes-ES
dc.titleProduction of the verisimilar-history. Cinema in the limits of historical consciousnessen-US
dc.titlept-BR
dc.titlefr-CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record