Construct a new teaching in urban planning
Un nuevo constructo en la enseñanza del urbanismo
Author
Palacios Barra, Alfredo
Abstract
This paper postulates a new vision and way of teaching Urbanism at the Academy level undergraduate and graduate considering contemporary reality and experiencing the discipline, from a broader perspective and open and directed toward a critical intervention scenarios increasingly complex and diverse.To this, a vision of scales arising from the formulation of a new construct that seems essential for proper renewal in teaching Urbanism and exemplified in the case of the Faculty of Architecture of the University of Bio complements Bio, to which the author belongs. El presente trabajo, postula una nueva visión y forma de enseñar Urbanismo en la Academia a nivel de pre y post grado, considerando la realidad y contemporaneidad que experimenta la disciplina, desde una perspectiva mucho más amplia y abierta y direccionada hacia una intervención crítica en escenarios crecientemente complejos y diversos. A lo anterior, se complementa una visión de escalas surgida a partir de la formulación de un nuevo constructo que parece imprescindible para una adecuada renovación en la enseñanza del Urbanismo y que se ejemplifica, en el caso de la Facultad de Arquitectura de la Universidad del Bío-Bío, a la que pertenece el autor.