Multiple intelligences in students of physical education of the USEK of Chile
Inteligencias múltiples en estudiantes de educación física de la USEK de Chile
Author
Maureira Cid, Fernando
Méndez Molina, Teresita
Soto Villanueva, Cristóbal
Full text
http://revistacaf.ucm.cl/article/view/62Abstract
The existence of seven types of intelligence might explain the variability in performance of the diverse activities undertaken by each person. The aims of the present study were to determine the psychometric properties of MIDAS in physical education students at USEK, Chile, and to determine the level of development of the seven intelligences in physical education students at USEK, Chile. For this purpose, 151 students of the physical education teacher training program were evaluated by means of the Multiple Intelligences Developmental Assessment Scales (MIDAS). The results of the psychometric properties show that the instrument is reliable and valid in this type of population. Further, the level of development for each one of the multiple intelligences is similar in each year of the physical education teacher training program, and it is also similar between women and men. Finally, the interpersonal and intrapersonal intelligences present higher values than the musical and mathematical intelligences in these students. Further research in multiple intelligences in relation with other academic variables is necessary. La existencia de siete tipos de inteligencia podrían explicar los desempeños tan variables en las diversas actividades que realiza cada persona. Los objetivos del presente estudio fueron determinar las propiedades psicométricas del MIDAS en estudiantes de educación física de la USEK de Chile y determinar el nivel de desarrollo de las siete inteligencias en estos estudiantes. Para ello se evaluaron a 151 alumnos de la carrera mediante el Multiple Intelligences Developmental Assessment Scales (MIDAS). Los resultados de las propiedades psicométricas muestran que el instrumento resulta ser confiable y valido en este tipo de población. Por otra parte, el desarrollo de cada una de las inteligencias múltiples es similar en cada año de la carrera de educación física. También es similar entre mujeres y hombres. Finalmente, las inteligencias interpersonales e intrapersonales presentan valores más altos que la musical y matemática en estos estudiantes. Son necesarias futuras investigaciones de las inteligencias múltiples en relación con otras variables académicas.