Universidad de Los Lagos: Recent submissions
Now showing items 421-440 of 5518
-
Complexity and curriculum: for a new relationship
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
The game as quantum manifestation: an approach to children’s epistemology
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
Education in crisis
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
The emergent complexities in the histories of life of “good professors”
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
Self-organization of educational space and times. Essay on school democracy
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
Notes for a coevolutionary education (before the Holocene ends)
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
The new paradigm of complexity and education: an historical glance
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
The new sciences of life
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
From educating to “pedagogying”
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
The comeback of politics: an attempt to explain the new preponderance of the political dimension in international relationships
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
The strange stillness of paradigm: nomads learnings in contexts of complexity
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
Reflexive literacy, permanent building of thought
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
Notes for a critical review on the concept of «power»
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
Complex Systems and Human Behavior
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
Brief cartography of an epistemic dissonance: education, complexity and reform
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
Educational deterritorialization for the Society of Knowledge University
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
The elusive truth of experience (Ecology of the event and the training experience)
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
Epistemologic foundations for the outline of a complex pedagogy
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
Intuitions, complexity and everyday life
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles. -
Questionings to the teaching of economics from a complex perspective
Polis (Santiago); Núm. 25 (2010): Educación. Creación de nuevas relaciones posibles.