Show simple item record

Sarah Kane y el espectáculo del dolor

dc.creatorBrncic, Carolina
dc.date2006-01-01
dc.date.accessioned2019-03-20T15:35:42Z
dc.date.available2019-03-20T15:35:42Z
dc.identifierhttps://revistaliteratura.uchile.cl/index.php/RCL/article/view/1470
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/658
dc.descriptionThis article analyses the chief characteristics of Sarah Kane's dramaturgy in both its textualand scenic dimensions. Links are established with the English theatrical trend of the 90's, known as "in yer face", and the influences of Antonin Artaud on Kane's conception of theatre as 'a spectacle of pain' comes under consideration. This study basically focuses on Kane's piece, Phaedra's Love, while considering other pieces of the playwight.en-US
dc.descriptionEste artículo analiza las principales características de la dramaturgia de Sarah Kane en sudimensión textual y escénica. Se establecen los vínculos con la corriente teatral inglesa "in yer face" de los años 90 y se precisan las influencias de Antonin Artaud en la concepción de Kane del teatro como espectáculo del dolor. El análisis se centra principalmente en la obra Phaedra's love, proyectando los aspectos más relevantes a otras piezas de la autora.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formathtml
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidadeses-ES
dc.relationhttps://revistaliteratura.uchile.cl/index.php/RCL/article/view/1470/1359
dc.relationhttps://revistaliteratura.uchile.cl/index.php/RCL/article/view/1470/11318
dc.sourceRevista Chilena de Literatura; Núm. 69 (2006): Noviembrees-ES
dc.sourceRevista Chilena de Literatura; Núm. 69 (2006): Noviembreen-US
dc.sourceRevista Chilena de Literatura; Núm. 69 (2006): Noviembrept-BR
dc.source0718-2295
dc.source0048-7651
dc.titleen-US
dc.titleSarah Kane y el espectáculo del dolores-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record