• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Revista Ingeniería de Construcción
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Revista Ingeniería de Construcción
  • View Item

CUSTOMER SERVICING IN THE BRAZILIAN HOUSE-BUILDING INDUSTRY

SERVICIO AL CLIENTE EN LA INDUSTRIA BRASILEÑA DE CONSTRUCCION DE VIVIENDAS BRASILEÑA

Author
Formoso, Carlos

Jobim, Margaret

Full text
http://www.ricuc.cl/index.php/ric/article/view/155
Abstract
Despite the growing awareness of the strategic importance of consumer satisfaction, most house building companiesdo not manage the customer servicing process in a systematic way. This paper describes a model for the customerservicing process that was developed for small sized companies involved in developing and building housing projects.The model integrates the main functions involved in customer servicing throughout the project life cycle, from the stageof project inception to the delivery and the operation of the building. The research involved five case studies carriedout in the South of Brazil. The main functions involved in the model are discussed, emphasising the task of measuringcustomer satisfaction. Some of the tools and procedures devised for systematic data collection are briefly described. Atthe end, a short discussion on possible ways to further improve customer servicing in the building industry ispresented.
 
No obstante la creciente conciencia de la importancia estratégica de la satisfacción del cliente, la mayoría de lasempresas constructoras de viviendas no administran el proceso de servicio al cliente en forma sistemática. Estetrabajo describe un modelo del proceso de servicio al cliente que fue desarrollado para empresas de tamaño pequeñoinvolucradas en el desarrollo y construcción de proyectos habitacionales. El modelo integra las principales funcionesinvolucradas en el servicio al cliente durante todo el ciclo de vida del proyecto, desde la etapa de gestación delproyecto hasta la entrega y operación del edificio. La investigación involucró cinco estudios de casos llevados a caboen el sur de Brasil. El trabajo analiza las principales funciones involucradas en el modelo, con énfasis en la tarea demedir la satisfacción del cliente. En forma breve, se describen algunas de las herramientas y procedimientos diseñadospara la recolección sistemática de datos. Al término del estudio, se presenta un corto análisis de las posibles manerasde mejorar aún más el servicio al cliente en la industria de la construcción.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB