Portal de revistas académicas chilenas: Recent submissions
Now showing items 5821-5840 of 214480
-
A+S en virtualidad, una nueva oportunidad de educar con sentido en tiempos de pandemia
Revista Electrónica Diálogos Educativos. REDE; Vol. 21 Núm. 42-43 (2024): Aprendizaje y Servicio. Puente para la transformación social en la Educación Superior. -
The exile of workers of the Federación Obrera Provincial to the Lavalle desert during the 1919 teachers' strike in Mendoza
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No. 53 (2023); 113-139. -
Memories and forgetfulness of the last dictatorship in Mendoza teachers
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No. 53 (2023); 140-150. -
Hacer pedagogía de la memoria en la formación docente. Desafíos en la enseñanza desde una perspectiva de derechos humanos
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No. 53 (2023); 98-112. -
El estudio de los perpetradores de la dictadura en Chile. Perspectivas de abordaje, avances y desafíos
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No. 53 (2023); 151-176. -
El cuerpo inoperado del poema: Una lectura de Rastros, de Tarso de Melo
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No. 54 (2024); 48-68. -
Intellectual commitment and memory construction: Crisis magazine after the 1973 coup d'état in Chile
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No. 53 (2023); 84-97. -
The THE CONTRIBUTION OF ETHICS TO RURAL EDUCATION OF THE XXI CENTURY IN THE NORTH OF ANTIOQUIA, COLOMBIA.: La educación del siglo XXI
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No. 54 (2024); 69-98. -
National large-scale assessments and access to higher education: perspectives in American and European countries
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No. 54 (2024); 1-25. -
Enfermedades políticas (1787) of Hipólito Villarroel: the arbitrism in America as a textual space for the utopy
Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No. 54 (2024); 26-47. -
Island youths: perceptions, assessments and experiences of young people from Tierra del Fuego
Última Década; Vol. 32 No. 63 (2024): Noviembre; 314-326. -
B-Side. Insubordination, potencies and ways of inhabiting sexuality and gender
Última Década; Vol. 32 No. 63 (2024): Noviembre; 300-313. -
PERCEPTIONS TOWARDS MOTHERHOOD AND YOUTH TRANSITION WITHIN THE IMPLEMENTATION OF AN EDUCATION PROGRAM IN CABA, ARGENTINA
Última Década; Vol. 32 No. 63 (2024): Noviembre; 147-183. -
NEITHER CONSUMERIST NOR TRANSGRESSIVE: DEMYSTIFYING THE EXPLANATORY TRIAD OF JUVENILE DELINQUENCY TRANSGRESSION IN MEXICO
Última Década; Vol. 32 No. 63 (2024): Noviembre; 107-146. -
DUAL EDUCATION SYSTEM AND LABOR INSERTION OF YOUNG PEOPLE WITHIN A VIOLENT TERRITORY
Última Década; Vol. 32 No. 63 (2024): Noviembre; 71-106. -
COMMUNITY CITIZENSHIP: APPROACHES TO THE PERSPECTIVES OF YOUNG PEOPLE FROM MATTA NORTE NEIGHBORHOOD IN SANTIAGO, CHILE
Última Década; Vol. 32 No. 63 (2024): Noviembre; 42-70. -
SEMANTIC CONFIGURATIONS OF YOUTH IN THE DIVISIVENESS OF ARGENTINIAN HIGH SCHOOLS
Última Década; Vol. 32 No. 63 (2024): Noviembre; 184-217. -
THE CONSTRUCTION OF STUDENT IDENTITIES IN RURAL YOUTH
Última Década; Vol. 32 No. 63 (2024): Noviembre; 218-257. -
Research and political struggle with youths: an interview with Helena Wendel Abramo
Última Década; Vol. 32 No. 63 (2024): Noviembre; 258-299. -
CONDITIONING FACTORS FOR THE ASPIRATIONS OF VOCATIONAL EDUCATION STUDENTS IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS IN THE NORTH OF CHILE
Última Década; Vol. 32 No. 63 (2024): Noviembre; 10-41.