Show simple item record

A Metholodological Proposal for Using Poetry in the English as a Foreign Language Classroom;

dc.creatorCarbone Bruna, Soffía Antonella
dc.date2019-12-06
dc.date.accessioned2020-01-06T20:18:06Z
dc.date.available2020-01-06T20:18:06Z
dc.identifierhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/55445
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/122376
dc.descriptionThe following essay aims to invite English as a foreign or second language teachers to include poetry in their classes as an alternative technique that might cause a positive impact in their students’ linguistic and personal development thanks to all the opportunities that using poetry provides over other Literary genres, which are explained throughout this text. This article provides a theoretical framework based on literature review in which concepts such as the nature of poetry, poetry as expressive pedagogy, methodological approaches and literature in the EFL classroom such as the cultural, language and personal growth approach are thoroughly explained. Besides, this article targets to provide teachers with easy to follow steps that they can pursue as to successfully bring poetry and literature into their classrooms; how to select literature together with some simple ideas and examples of successful practices are available for the reader as to feel inspired and start bringing poetry and literature into their teaching context.en-US
dc.descriptionEl siguiente ensayo tiene como objetivo invitar a profesores de inglés como segunda lengua o extranjera a incluir poesía en sus clases como una técnica alternativa que podría causar un impacto positivo tanto en el desarrollo lingüístico como personal de sus estudiantes, gracias a las oportunidades que entrega el uso de la misma por sobre otros géneros literarios, las cuales son explicadas a lo largo del texto. Este artículo entrega un marco teórico basado en revisión de literatura de conceptos como la naturaleza de la poesía, la poesía como pedagogía expresiva, enfoques metodológicos y literatura en la sala EFL tales como el enfoque cultural, lingüístico y de crecimiento personal son explicados. Además, este artículo apunta entregar pasos fáciles de seguir para profesores que deseen incluir la poesía y literatura de forma exitosa en sus aulas de clases; cómo seleccionar literatura, en conjunto con simples ideas y ejemplos de prácticas exitosas se ponen a disposición del lector para hacerlo sentir inspirado y comenzar a incluir la poesía y la literatura en sus contextos pedagógicos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidadeses-ES
dc.relationhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/55445/58380
dc.rightsDerechos de autor 2019 Lenguas Modernases-ES
dc.sourceLenguas Modernas; Núm. 53 (2019): Primer semestre; pp. 31-48es-ES
dc.source0719-5443
dc.source0716-0542
dc.titleUna propuesta metodológica para usar la poesía en la sala de inglés como lengua extranjeraen-US
dc.titleA Metholodological Proposal for Using Poetry in the English as a Foreign Language Classroomes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record