Lenguas Modernas
Browse by
Revista que publica trabajos sobre adquisición y desarrollo de la lengua materna, adquisición y aprendizaje de segundas lenguas y de lenguas extranjeras, lenguaje y cognición, y análisis del discurso. Las colaboraciones pueden dar cuenta de hallazgos provenientes de la experimentación, la observación o el análisis en estas áreas, y de teorías que fundamenten su estudio; asimismo, pueden informar del estado del conocimiento en los ámbitos mencionados o estar centradas en propuestas que, por su generalidad, sean un aporte a la aproximación transdisciplinaria.
Periodicidad | Semestral |
---|---|
Área temática | Lenguaje, Cognición |
Entidad editora | Departamento de Linguística. Facultad de Filosofía y Humanidades. Universidad de Chile. |
Idioma | Español |
ISSN - edición impresa | 0716-0542 |
ISSN - edición electrónica | 0719-5443 |
Fecha de inicio | 1974 |
Indices | Scopus, Doaj, Dialnet, Hapi Online |
Web de la revista | Lenguas Modernas |
Recent publication
-
Gender violence, press and facebook: analysis of the representation of aggressors in the discourses of spanish and italian newspapers
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 333-360. -
Understanding the time course of incidental context-based word learning in adolescents
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 183-204. -
Beliefs About Grammar Teaching Linked To Writing
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 257-278. -
Conversational competence in lingua franca to analyze speech acts in intercultural communication
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 307-331. -
Desarrollo de la autorregulación en estudiantes de pedagogía inglesa con especial atención a la habilidad oral durante la pandemia de Covid-19
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 283-306. -
Multimodal literacy in the chilean language and communication curriculum: learning opportunities for elementary education
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 205-228. -
Writing the Chilean language and literature curriculum: experiences from the construction process
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 229-256. -
Teaching writing to migrant students: Reflections and proposals for an inclusive classroom
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 127-149. -
The official curriculum for indigenous peoples represented by traditional mapuche educators in Chile
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 151-181. -
Reading intervention in children with specific language disorder: a review of the literature
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 77-96. -
Conceptualizations of identity and interculturality in public and educational policies on native peoples and migrants in Chile: a look from language teaching
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 53-75. -
Meanings and conceptions about writing and its teaching: the voices of teachers in the chilean school system
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 97-126. -
Syntactic complexity and quality of writing: a developmental study in narrative and explanatory texts by high school students
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 25-51. -
Introducción: El campo de estudio de la asignatura de Lenguaje en Chile: pasado, presente y futuro
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 9-24. -
Perceptions and attitudes towards the teaching of English pronunciation in efl teacher training programmes in Chile
Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 117-133. -
Teresa Moure. Lingüística se escribe con A: La perspectiva de género en las ideas sobre el lenguaje. Madrid: Catarata, 2021, 349 páginas ISNB: 978-84-1352-166-4
Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 135-138. -
Relationship between gender and motivational levels in learning Italian as a foreign language
Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 57-73. -
In-service and pre-service teachers’ literacy and affective disposition towards English language assessment
Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 93-115. -
L2 vocabulary learning strategies: analysing teaching materials and learners’ perspectives
Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 75-92. -
The Internal Syntactical Structure of Sufficiency Predicates
Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 9-38.