Show simple item record

Washback of a Standardized Test on Secondary School EFL Teachers;

dc.creatorMuñoz Alvarado, Rodrigo Esteban
dc.creatorMuñoz Russell, Valeria Soledad
dc.creatorVrsalovic Mihoevic, Drago Patricio
dc.date2019-12-06
dc.date.accessioned2020-01-06T20:18:19Z
dc.date.available2020-01-06T20:18:19Z
dc.identifierhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/55447
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/122406
dc.descriptionThe purpose of this research was to determine the washback caused by a standardized test of English on eleventh year students. In order to obtain the data, 22 EFL teachers from Puerto Montt in Southern Chile, who were teaching English in eleventh grade at government subsidized private schools, answered a seventeenquestion long online questionnaire three months before the test took place. The data was analyzed and processed and the results evidenced a tendency towards a low impact from the test. Nevertheless, teachers perceived that once the results of the test become available they would be used by students, parents and school authorities to judge their teaching practices. These results seem to contradict the specialized literature regarding the washback caused by standardized examinations implemented on a national scale; however, the circumstances under which this test was implemented may provide the reason for this apparent discrepancy.en-US
dc.descriptionEl propósito de este trabajo fue determinar el impacto de prueba (washback) provocado por un examen de inglés estandarizado aplicado a estudiantes de tercero medio por el gobierno de Chile. Con el fin de obtener los datos, 22 profesores de inglés como idioma extranjero de la ciudad de Puerto Montt que se encontraban enseñando dicha asignatura en terceros medios en colegios particulares subvencionados respondieron un cuestionario online de 17 preguntas tres meses antes de la aplicación del examen. Los datos fueron analizados y procesados y los resultados mostraron una tendencia hacia un impacto de prueba bajo. No obstante, los docentes percibieron que una vez los resultados del examen se hicieran públicos serían utilizados por los estudiantes, apoderados y directivos escolares para juzgar sus prácticas pedagógicas. Estos resultados parecen contradecir la literatura especializada respecto del impacto de prueba causado por exámenes estandarizados aplicados a escala nacional. Sin embargo, las circunstancias bajo las que este examen fue implementado pudiesen explicar la razón por esta aparente discrepancia.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidadeses-ES
dc.relationhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/55447/58382
dc.rightsDerechos de autor 2019 Lenguas Modernases-ES
dc.sourceLenguas Modernas; Núm. 53 (2019): Primer semestre; pp. 67-78es-ES
dc.source0719-5443
dc.source0716-0542
dc.titleImpacto de prueba en profesores de inglés como idioma extranjero de un examen estandarizado aplicado a escala nacionalen-US
dc.titleWashback of a Standardized Test on Secondary School EFL Teacherses-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record