• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica del Maule
  • Palabra y Razón
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica del Maule
  • Palabra y Razón
  • View Item

La influencia del tutor de aula en la formación inicial del profesorado

Author
Muñoz C., Italo

Full text
http://revistace.ucm.cl/article/view/277
Abstract
In this paper the role of the Tutor, as a model in undergraduate formation of teachers is, highlighted. This research gets close to the different models of teaching that the Tutor shows at the moment of exercising his pedagogical function, which students perceive as significant for their professional formation. This research was carried out with the students of the Master of Mandatory High School Education Teachers, at Universidad Autónoma de Barcelona, during their final practice term. One of the findings of the study is that practice improves the formation of future teachers if a frame of respect and work is established. This frame gives new elements for the students to demonstrate their capacities and to test this tools many times in order to improve their use and, so doing, achieve the capacity to modify them and adequate them to the context.
 
En este trabajo de investigación se destaca el papel del Profesor Tutor, como modelo en la formación inicial del nuevo profesor. La investigación presentada busca aproximarse a los distintos modelos de enseñanza que están presentes en el Tutor, de ejercer su función pedagógica y que el estudiante percibe como significativos para su futura formación profesional. Este estudio se realizó con los estudiantes Máster Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria, de la Universidad Autónoma de Barcelona, durante su semestre de práctica final. Nos dimos cuenta de que la práctica mejora la formación de los futuros docentes, cuando se establece un marco de respeto y trabajo colaborativo, que incorpora elementos novedosos en que los estudiantes demuestren sus capacidades y puedan ensayar numerosas veces estas herramientas, con el fin de perfeccionarse en su uso y lograr la capacidad de modificarlas y adecuarlas conforme al contexto.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB