• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Using Cognitive Learning Principles to Inform Teacher Decisions about Curriculum and Instruction

El uso de principios de aprendizaje cognitivo para informar las decisiones del profesor sobre el curriculum y la instrucción

Author
Arredondo, Daisy; Ph. D. Universidad de Missouri, Columbia.

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/11
10.7764/PEL.15.2.1994.
Abstract
This article presents a summary of five cognitive learning principles underlying student learning, an argument that these principles form the basis for a view of learning as knowledge development –a process using five different types of thinking–, and a description of Dimension of Learning (Marzano et al., 1992), a planning and instructional framework based on these five cognitive learning principles. In addition, Arredondo argues that teacher’s use of this framework will improve curriculum and instructional decisions and thereby restructures the very nature of the elementary and secondary school experience.
 
Este artículo presenta una síntesis de cinco principios de aprendizaje cognitivos que subyacen al aprendizaje de los estudiantes, una argumentación que estos principios forman la base para una perspectiva del aprendizaje como desarrollo del conocimiento –un proceso que usa cinco tipos diferentes de pensamiento–, y una descripción de las dimensiones del aprendizaje (Marzano y otros, 1992), un marco conceptual instruccional y de planificación basado en estos cinco principios de aprendizaje cognitivos. Además, Arredondo argumenta que el uso del profesor de este marco puede mejorar el currIculum y las decisiones instruccionales y en consecuencia, reestructurar la naturaleza misma de la experiencia escolar tanto elemental como secundaria.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB