Where to?: An Itinerary from which We Can Learn
¿Hacia dónde ?: Un itinerario del que podemos aprender
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Arzola, Sergio; Pontificia Universidad Católica de Chile | |
dc.date | 2011-04-21 | |
dc.date.accessioned | 2020-03-02T17:09:26Z | |
dc.date.available | 2020-03-02T17:09:26Z | |
dc.identifier | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/30 | |
dc.identifier | 10.7764/PEL.16.1.1995. | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132548 | |
dc.description | Three issues are considered in this paper, having as a background the results of a time sustained research line; they are: what happens to Secondary School students after they graduate, under the perspective of a consideration about the “what for” and the inclusion of this aspect as a criterion to recognize the system’s quality and equity; second, the principles, proposals and expectations that can be set upon the pedagogical actors, are analyzed based on these issues considering the modernity and postmodernity dispute; and third, the meaning of this long research experience for the researchers is also examined. | en-US |
dc.description | Teniendo en cuenta los resultados de una línea de investigación sostenida en el tiempo, el autor reflexiona sobre los tres aspectos: lo que acontece con los alumnos luego que egresan de la Educación Media bajo la perspectiva de una reflexión sobre el para qué y la consideración de este aspecto como un criterio para reconocer la calidad y equidad del sistema; un análisis de los principios, propuestas y expectativas que pueden ser formulados a los actores pedagógicos a partir de los antecedentes anteriores, incorporando la problemática de la modernidad y postmodernidad; un análisis de significado de esta larga experiencia de investigación para los investigadores. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.language | es | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica de Chile | es-ES |
dc.rights | The Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. | |
dc.rights | Los derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista | |
dc.source | Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 16, No 1 (1995): Educación media; 149-173 | en-US |
dc.source | Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 16, No 1 (1995): Educación media; 149-173 | es-ES |
dc.title | Where to?: An Itinerary from which We Can Learn | en-US |
dc.title | ¿Hacia dónde ?: Un itinerario del que podemos aprender | es-ES |
dc.type | en-US | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Pensamiento Educativo
[0-9]{4}