Show simple item record

Principios culturales de la demanda social por educación. Un análisis estructural

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorMartinic, Sergio; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:27Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:27Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/37
dc.identifier10.7764/PEL.16.1.1995.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132555
dc.descriptionCultural principles which underlie opinions and demands to education, pertaining to the common sense of most Chilean families are described in this paper. A model for organizing and combining representations about education which we have called “promotional” is proposed starting from a structural method of symbolic logic analysis. This calls upon the importante of education for the attainment of a positive identity and social recognition of the individual. It is concluded that the demand for education accounts for a deep demand for social integration.en-US
dc.descriptionEn este artículo se describen los principios culturales que subyacen en opiniones y demandas a la educación propias del sentido común de la mayor parte de las familias de nuestro país.  A partir del método estructural de análisis de lógicas simbólicas se propone un modelo de organización y de combinación de representaciones sobre educación y que hemos llamado “promocional”.  Este insiste en la importancia de la educación para el logro de una identidad positiva y reconocimiento social del sujeto. Se concluye que la demanda por educación da cuenta de una demanda profunda de integración social.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 16, No 1 (1995): Educación media; 313-339en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 16, No 1 (1995): Educación media; 313-339es-ES
dc.titleCultural Principles of the Social Demand for Education. A Structural Analysisen-US
dc.titlePrincipios culturales de la demanda social por educación. Un análisis estructurales-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record