• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Anthropological Perspective of an Education on Values

Perspectiva antropológica de una educación en valores

Author
Jerez, Sergio; Pontificia Universidad Católica de Chile

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/52
10.7764/PEL.18.1.1996.
Abstract
Technical and scientific development is bringing about unparalleled transformations which have made change to become a permanent aspect of our lives. At the same time, development is causing a disarticulation in our culture, mainly at the levels of values, institutions and world of work. Therefore, now there is a crisis of the contemporary world which implies a crisis of the paradigm which for centuries has nurtured a way of understanding the world and the human creatures. This crisis is allowing the rise of a new interpretation of the human beings whose statements are insinuated in such writers as Nietzsche, Heidegger and Wittgentein. Language ontology picks up these contributions from which it is possible to rearticulate a new interpretation of the human phenomenon which may allow, in its turn, an educational approach in the value perspective.
 
El desarrollo técnico y científico está provocando transformaciones sin precedentes, que han hecho que el cambio se convierta en el rasgo permanente de nuestras vidas. Al mismo tiempo, ello está provocando un adesarticulación de nuestra cultura, principalmente a nivel del mundo del trabajo, de las instituciones y de los valores. Por lo tanto, existe hoy una crisis del mundo contemporáneo, que implica, a su vez, una crisis del paradigma sobre cuyo trasfondo se ha prohijado, por espacio de siglos, una forma de entender el mundo y a los seres humanos.  Esta crisis está permitiendo el surgimiento de una nueva interpretación de los seres humanos, cuyos planteamientos se insinúan en autores tales como Nietzsche, Heidegger y Wittgenstein. La Ontología del lenguaje recoge estos aportes, desde donde es posible intentar rearticular una nueva interpretación del fenómeno humano que permita, a su vez, un enfoque educativo en la perspectiva de los valores.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB