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El desarrollo del lenguaje en el preescolar: algunos resultados

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorHerrera, María Olivia; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.creatorPandolfi, Ana María
dc.creatorMathiesen de Gregori, María Elena
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:30Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:30Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/70
dc.identifier10.7764/PEL.19.2.1996.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132587
dc.descriptionThe present work deals with a revision of descriptive studies elaborated by the article’s authors on child language acquisition, whose mother tongue is standard chilean spanish. We analysed the language production of children whose age ranged from two to five years, taking different linguistic levels into account.  In the first place, the linguistic levels are described and, further on, the main aim of research is focussed on the evaluation of language development improvement in poor children who attend nursey schools and others who do not. Besides, associations are established between characteristics of the adults in charge of the children, as well as the linguistic style employed by them, together with the improvement regarding the children’s linguistic development.  This work ends with recommendations about the type of linguistic interaction a child should get, which apparently could influence the improvement of the child’s linguistic competence.en-US
dc.descriptionEste trabajo presenta, en primer lugar, una revisión de estudios descriptivos realizados por los autores del artículo sobre la adquisición del lenguaje del niño entre dos y cinco años de edad, cuya lengua materna es el castellano de Chile, desde la perspectiva de diferentes niveles lingüísticos. En segundo lugar, presenta la evaluación que realizaron sobre el avance en el desarrollo del lenguaje en niños pobres que asisten y no asisten a jardines infantiles; y las asociaciones entre características del adulto a cargo del niño así como el estilo lingüístico utilizado y los avances en desarrollo lingüístico.  Finaliza con recomendaciones sobre el tipo de interacción lingüística que debiera recibir el niño y que aparentemente influye en el avance del lenguaje infantil.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 19, No 2 (1996): Educación inicial; 171-196en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 19, No 2 (1996): Educación inicial; 171-196es-ES
dc.titleDevelopment of Language in the Pre-School Pupil: Some Resultsen-US
dc.titleEl desarrollo del lenguaje en el preescolar: algunos resultadoses-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


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