Show simple item record

La enseñanza temprana de una segunda lengua: consideraciones y sugerencias

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorLavanchy, Sylvia; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:30Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:30Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/73
dc.identifier10.7764/PEL.19.2.1996.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132590
dc.descriptionThe aim of this article is to review the current information on the problem of teaching a second language in the early years, looking at the existing theoretical references, specially those gathered by Hamers and Blanc (1995). This framework will be related to the characteristics of a program that includes the teaching of a second language should have. A general proposal for such a program is made considering the factors that will guarantee that the child will obtain the benefits from this early experience with a second language.en-US
dc.descriptionEl objetivo de este artículo es intentar reunir la información existente sobre el problema de la enseñanza de una segunda lengua en la niñez temprana, revisando referentes teóricos, especialmente lo planteado por Hamers y Blanc (1995), para luego relacionarlo con las características que debiera tener este tipo de programa.  Se hace una proposición general, destacando los aspectos que garantizan los mayores beneficios para el niño en su experiencia temprana con dos lenguas.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 19, No 2 (1996): Educación inicial; 225-236en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 19, No 2 (1996): Educación inicial; 225-236es-ES
dc.titleEarly Teaching of a Second Language: Consideration and Suggestionsen-US
dc.titleLa enseñanza temprana de una segunda lengua: consideraciones y sugerenciases-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record