• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Reflections about the Value of Playing at the Initial Stage

Reflexiones sobre el valor del juego en el Nivel Inicial

Author
Bianchi de Zizzias, Elia Ana; Pontificia Universidad Católica de Chile

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/76
10.7764/PEL.19.2.1996.
Abstract
The essay is articulated in a sequence of reflections around the value of Play in the Initial Level. Using a methodological approach in spiral that goes from reflections of anthropological, existential character, child/world relational, systematic learning, up to the actual universe of play in such level. The contribution of the authoress in this field consists in emphasizing the dynamism of the meaningful relations that the child experiences, in considering the interrelations among perception/ image/ reality, intaking into account the importance of the relation child/play object and in revalving tenderness as a pedagogiec category.  She finishes displaying a referential schematic frame in which the value and the necessity of infantile play is shown, as an answer to the multiple challenges the 21st. Century brings us.
 
El ensayo se articula en una secuencia de reflexiones en torno al valor del Juego en el Nivel Inicial.  Utilizando un abordaje metodológico en espiral, que va desde reflexiones de carácter antropológico, existencial, relacional niño/mundo, aprendizaje sistemático, hasta llegar al universo concreto del juego en dicho nivel.  El aporte de la autora en este ámbito, consiste en destacar el dinamismo de las relaciones significativas que el niño vivencia, considerar las interrelaciones entre percepción/ imagen/realidad, en observar la importancia de la relación niño/objeto lúdico y revalorizar la ternura como categoría pedagógica.  Concluye presentando un marco esquemático referencia, en el que se muestra el valor y la necesidad del juego infantil como una respuesta a los múltiples desafíos que nos depara el Siglo XXI.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB