New Technologies in Schools: New Pedagogical Challenges and New Responsabilities for Teachers
Les nouvelles technologies á l’école: nouveaux enjeux pédagogiques et nouvelle responsabilité de l’enseignant
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Geimer, Dominique; Pontificia Universidad Católica de Chile | |
dc.creator | Soetard, Michel | |
dc.date | 2011-04-21 | |
dc.date.accessioned | 2020-03-02T17:09:34Z | |
dc.date.available | 2020-03-02T17:09:34Z | |
dc.identifier | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/98 | |
dc.identifier | 10.7764/PEL.21.2.1997. | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132615 | |
dc.description | This is a contribution to reflect on the consequences of introducing new Information and Communication Technologies (NTIC) in schools. Four key concepts are pointed out: perception, illusion, virtual reality and idea, as key epistemological elements that schools are trying to define to establish educational principles. The authors intend to define and connect these concepts, to project them when introducing NTIC in schools. Then, they present a general outline about the use of these technologies, its potentials and limitations. Finally they intend to evaluate change of students and teachers’ representations, in order to establish to what extent these can be modified, and emphasize any real methodological change. | en-US |
dc.description | Se trata de un aporte a la reflexión sobre las consecuencias de la introducción de las Nuevas Tecnologías de la Información y Comunicación (NTIC) en la escuela. Se señalan cuatro conceptos claves: la percepción, la ilusión, lo virtual y la idea, como elementos epistemológicos claves que la escuela busca definir para establecer los principios de la educación. Los autores intentan definir y articular estos conceptos para proyectarlos en la introducción de los NTIC en la escuela. Luego, presentan un cuadro general del uso de estas tecnologías, con sus potencialidades y limitaciones, para, finalmente, intentar medir la modificación de las representaciones de los alumnos y profesores en el sentido de establecer en qué medida pueden modificarse y destacar si realmente existe una transformación metodológica. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.language | es | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica de Chile | es-ES |
dc.rights | The Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. | |
dc.rights | Los derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista | |
dc.source | Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 21, No 2 (1997): Nuevas tecnologías en la escuela (y 2); 13-55 | en-US |
dc.source | Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 21, No 2 (1997): Nuevas tecnologías en la escuela (y 2); 13-55 | es-ES |
dc.title | New Technologies in Schools: New Pedagogical Challenges and New Responsabilities for Teachers | en-US |
dc.title | Les nouvelles technologies á l’école: nouveaux enjeux pédagogiques et nouvelle responsabilité de l’enseignant | es-ES |
dc.type | en-US | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Pensamiento Educativo
[0-9]{4}