• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Video Conference and Its Impact on Education

Videoconferencia y su impacto en educación

Author
Casas, Ignacio; Pontificia Universidad Católica de Chile

Isaac, Carlos

Soto, Juan Carlos

Vásquez, Marcelo

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/112
10.7764/PEL.21.2.1997.
Abstract
The advance and development of communication technologies (Like the telephone, television and computer networks) and the need of promoting a change in the actual educational scheme (centered in providing resources for the teaching) have suggested the use of these technologies for the support of the teaching and learning. These technologies of telecommunications and information systems allow the improvement of the support materials available to students (Interactive multimedia training software, Virtual reality systems), to improve the quality of the interaction between teachers and students, etc. This article does a quick review of the technologies that can support the learning process, centering the analysis in the videoconferencing technology.
 
El desarrollo y avance de tecnologías de comunicación (tales como el teléfono, la televisión y las redes de computadores) junto con la necesidad de provocar un cambio en el esquema educativo imperante (centrado en poner recursos al servicio de la enseñanza), han sugerido la utilización de estas tecnologías para apoyar el proceso enseñanza-aprendizaje.  Estas tecnologías de informática  y telecomunicaciones, permiten mejorar el material de apoyo disponible para los alumnos (software multimedial interactivo de autoinstrucción, sistemas de realidad virtual), mejorar la calidad de la interacción entre los alumnos y los profesores, etc. Este artículo hace una rápida revisión de las tecnologías que podrían apoyar este proceso de aprendizaje, centrando su análisis en la tecnología de videoconferencia.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB