Video Conference and Its Impact on Education
Videoconferencia y su impacto en educación
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Casas, Ignacio; Pontificia Universidad Católica de Chile | |
dc.creator | Isaac, Carlos | |
dc.creator | Soto, Juan Carlos | |
dc.creator | Vásquez, Marcelo | |
dc.date | 2011-04-21 | |
dc.date.accessioned | 2020-03-02T17:09:37Z | |
dc.date.available | 2020-03-02T17:09:37Z | |
dc.identifier | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/112 | |
dc.identifier | 10.7764/PEL.21.2.1997. | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132627 | |
dc.description | The advance and development of communication technologies (Like the telephone, television and computer networks) and the need of promoting a change in the actual educational scheme (centered in providing resources for the teaching) have suggested the use of these technologies for the support of the teaching and learning. These technologies of telecommunications and information systems allow the improvement of the support materials available to students (Interactive multimedia training software, Virtual reality systems), to improve the quality of the interaction between teachers and students, etc. This article does a quick review of the technologies that can support the learning process, centering the analysis in the videoconferencing technology. | en-US |
dc.description | El desarrollo y avance de tecnologías de comunicación (tales como el teléfono, la televisión y las redes de computadores) junto con la necesidad de provocar un cambio en el esquema educativo imperante (centrado en poner recursos al servicio de la enseñanza), han sugerido la utilización de estas tecnologías para apoyar el proceso enseñanza-aprendizaje. Estas tecnologías de informática y telecomunicaciones, permiten mejorar el material de apoyo disponible para los alumnos (software multimedial interactivo de autoinstrucción, sistemas de realidad virtual), mejorar la calidad de la interacción entre los alumnos y los profesores, etc. Este artículo hace una rápida revisión de las tecnologías que podrían apoyar este proceso de aprendizaje, centrando su análisis en la tecnología de videoconferencia. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.language | es | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica de Chile | es-ES |
dc.rights | The Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. | |
dc.rights | Los derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista | |
dc.source | Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 21, No 2 (1997): Nuevas tecnologías en la escuela (y 2); 293-310 | en-US |
dc.source | Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 21, No 2 (1997): Nuevas tecnologías en la escuela (y 2); 293-310 | es-ES |
dc.title | Video Conference and Its Impact on Education | en-US |
dc.title | Videoconferencia y su impacto en educación | es-ES |
dc.type | en-US | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Pensamiento Educativo
[0-9]{4}