Show simple item record

Videoconferencia y su impacto en educación

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorCasas, Ignacio; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.creatorIsaac, Carlos
dc.creatorSoto, Juan Carlos
dc.creatorVásquez, Marcelo
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:37Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:37Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/112
dc.identifier10.7764/PEL.21.2.1997.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132627
dc.descriptionThe advance and development of communication technologies (Like the telephone, television and computer networks) and the need of promoting a change in the actual educational scheme (centered in providing resources for the teaching) have suggested the use of these technologies for the support of the teaching and learning. These technologies of telecommunications and information systems allow the improvement of the support materials available to students (Interactive multimedia training software, Virtual reality systems), to improve the quality of the interaction between teachers and students, etc. This article does a quick review of the technologies that can support the learning process, centering the analysis in the videoconferencing technology.en-US
dc.descriptionEl desarrollo y avance de tecnologías de comunicación (tales como el teléfono, la televisión y las redes de computadores) junto con la necesidad de provocar un cambio en el esquema educativo imperante (centrado en poner recursos al servicio de la enseñanza), han sugerido la utilización de estas tecnologías para apoyar el proceso enseñanza-aprendizaje.  Estas tecnologías de informática  y telecomunicaciones, permiten mejorar el material de apoyo disponible para los alumnos (software multimedial interactivo de autoinstrucción, sistemas de realidad virtual), mejorar la calidad de la interacción entre los alumnos y los profesores, etc. Este artículo hace una rápida revisión de las tecnologías que podrían apoyar este proceso de aprendizaje, centrando su análisis en la tecnología de videoconferencia.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 21, No 2 (1997): Nuevas tecnologías en la escuela (y 2); 293-310en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 21, No 2 (1997): Nuevas tecnologías en la escuela (y 2); 293-310es-ES
dc.titleVideo Conference and Its Impact on Educationen-US
dc.titleVideoconferencia y su impacto en educaciónes-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record