• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

The Understanding of Texts, a Method to Improve the Quality of the Scientific Teaching

Una vía para mejorar la calidad de la enseñanza científica: la comprensión de textos

Author
Santelices, Lucía; Pontificia Universidad Católica de Chile

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/151
10.7764/PEL.24.1.1999.
Abstract
This article it is about two aspect related with the teaching of cientifics disciplines.On one hand it refers to the variables which have incidence in the reading comprehension of the cientific texts, and on the other hand, propose strategies to simulate and improve the reading comprehension in students of cientific courses.
 
El artículo aborda dos aspectos vinculados con la enseñanza de las disciplinas científicas.  Por una parte, se refiere a las variables que inciden en la comprensión lectora de los textos científicos y, por otra, propone estrategias para estimular y mejorar la comprensión lectora de los alumnos de cursos científicos.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB