Show simple item record

Una vía para mejorar la calidad de la enseñanza científica: la comprensión de textos

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorSantelices, Lucía; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:41Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:41Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/151
dc.identifier10.7764/PEL.24.1.1999.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132666
dc.descriptionThis article it is about two aspect related with the teaching of cientifics disciplines.On one hand it refers to the variables which have incidence in the reading comprehension of the cientific texts, and on the other hand, propose strategies to simulate and improve the reading comprehension in students of cientific courses.en-US
dc.descriptionEl artículo aborda dos aspectos vinculados con la enseñanza de las disciplinas científicas.  Por una parte, se refiere a las variables que inciden en la comprensión lectora de los textos científicos y, por otra, propone estrategias para estimular y mejorar la comprensión lectora de los alumnos de cursos científicos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 24, No 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 235-247en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 24, No 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 235-247es-ES
dc.titleThe Understanding of Texts, a Method to Improve the Quality of the Scientific Teachingen-US
dc.titleUna vía para mejorar la calidad de la enseñanza científica: la comprensión de textoses-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record