Show simple item record

Educación tecnológica, nueva asignatura en Latinoamérica

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorAguirre, Oscar; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:41Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:41Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/156
dc.identifier10.7764/PEL.25.2.1999.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132671
dc.descriptionTechnological Education is a learning sector more influenced by change necessities that have propitiated educational reforms of these last twenty years: Its bring up to date embraces a deep objectives reorientation in educational systems, cultural subjects, methodologies and learnings evaluation. The article is a description of general concepts and orientations that have been common to these reforms and a brief analysis of study programs of six countries: three Europeans (United Kingdom, France and Spain) and three Latin Americans (Argentina, Paraguay and Chile). The article examines the deep challenge that outlines this change especially in the bring up to date of in service teachers and new teachers trainning in this area.en-US
dc.descriptionLa Educación Tecnológica es con seguridad, el sector de aprendizaje más influenciado por las necesidades de cambio que han propiciado las reformas educacionales de estos últimos veinte años: Su actualización abarca desde una profunda reorientación de sus fines en los sistemas educativos, los contenidos culturales, las metodologías y las formas de evaluación de los aprendizajes. El artículo es una descripción de los conceptos generales y orientaciones que han sido comunes a estas reformas y un breve análisis de los programas de estudio de seis países: tres europeos (Reino Unido, Francia y España) y tres latinoamericanos (Argentina, Paraguay y Chile). Se plantea finalmente el profundo desafío que plantea este cambio especialmente en la actualización de profesores en ejercicio y la formación de nuevos docentes en esta área.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 25, No 2 (1999): Educación tecnológica; 15-69en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 25, No 2 (1999): Educación tecnológica; 15-69es-ES
dc.titleTechnological Education, a New Learning Sectoren-US
dc.titleEducación tecnológica, nueva asignatura en Latinoaméricaes-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record